با حضور مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی کشور مشکلات مالی ۷ واحد تولیدی معدنی در کهگیلویه و بویراحمد تعیین تکلیف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی گفت: این صندوق به عنوان نهاد حاکمیتی بخش معدن و صنایع معدنی برای تسهیل دسترسی معدنکاران به منابع مالی و اقدام برای پوشش بیمه ای، کنترل و مدیریت ریسک سرمایه گذاری حمایت‌های متنوعی را در دستور کار دارد.

فرید دهقانی افزود: در طول سال‌های گذشته تاکنون این صندوق هزار و ۶۰۰ بیمه نامه و ضمانت نامه سرمایه گذاری را در مقیاس‌های بیمه‌ای برای سرمایه گذاران صادر کرده است.

او از تخصیص ۴۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید معدنکاران کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: در کهگیلویه وبویر احمد حدود اختیارات قانونی درخواست‌ها برای بیمه نامه و تسهیلات به تولیدکنندگان معدنی بررسی و حمایت می‌شوند.

مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی اضافه کرد: از ابتدای کار صندوق تا اوایل سال ۹۷، ۶۷۵ میلیارد تومان ضمانت نامه سرمایه گذاری و اعتباری صادر شد و در سال ۹۷ قریب به ۴۹۰ میلیارد تومان برای صدور بیمه نامه و ضمانت نامه‌های بیمه‌ای به سرمایه گذاران اختصاص داده شد که در مقایسه با سال‌های گذشته جهش چشمگیری داشته است.

در این نشست آقای کلانتری استاندار هم با تقدیر از حضور مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی در استان آن را فرصتی مغتنم برای حمایت از واحد‌های معدنی مشکل دار یا راکد دانست.

انتهای پیام/غ

تسهیل دسترسی معدنکاران به منابع مالی

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.