مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت :طرح ایمن‌سازی و آموزش مدارس حاشیه راه‌ها در ۳۳ مدرسه حاشیه راه‌های استان با همکاری پلیس راه اجرا شد.

آموزش و ایمن سازی ۳۳ مدرسه حاشیه راه‌های ایلامبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، نوراله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: این طرح به منظور فرهنگ‌سازی ترافیکی دانش آموزان برای افزایش ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها و کاهش حوادث جاده‌ای به دو صورت فیزیکی و آموزشی در مدارس حاشیه راه‌ها اجرا شد.

او افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۳۳ مدرسه در طرح ایمن سازی قرار گرفتند که ایمن سازی فیزیکی با نصب تابلو‌های محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده، نصب سرعت گیر، گل میخ و نصب چراغ چشمک زن به منظور آرام سازی ترافیک و ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم شد و در بخش ایمن سازی آموزشی نیز با توزیع اقلام کمک آموزشی و آموزش عملی چگونگی عبور و مرور از عرض جاده و رعایت نکات ایمنی در بین دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها اجرا شد.

دلخواه اضافه کرد: توجه به نکات ایمنی و رعایت مقررات و قوانین رانندگی می‌تواند از تصادفات جاده‌ای جلوگیری کند. اجرای این طرح یک ضرورت است که علاوه بر ایمنی دانش آموزان و آسودگی خاطر والدین موجب فرهنگ سازی ترافیک آینده می‌شود.

انتهای پیام/غ

طرح ایمن‌سازی و آموزش مدارس حاشیه راه‌های استان ایلام اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.