مهم‌ترین حوادث امروز پنجم آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۲۶ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان چرداول / کاهش ۵۲ درصدی وقوع سرقت‌ها درشهرستان ملکشاهی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،مهم‌ترین حوادث امروز پنجم آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

تصادف در محور سرابله یک کشته و چهار زخمی بر جای گذاشت

رئیس پلیس راه استان ایلام از وقوع یک فقره تصادف در محور سرابله خبر داد.

سرهنگ همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:در پی وقوع یک فقره تصادف بین یک خودرو سواری پژو ۴۰۵ و سواری مگان در محور سرابله یک نفر کشته و چهار نفر نیز زخمی شدند.

او ادامه داد: علت وقوع این حادثه عدم رعایت حق تقدم سواری پژو ۴۰۵ نسبت به مگان بوده است.

همتی زاده اظهار کرد: از رانندگان تقاضا می شود سرعت مطمئنه را در طول محورهای مواصلاتی مد نظر قرار دهند که بدون هیچ گونه حادثه ای بتوانند در طول محورهای مواصلاتی تردد کنند.

 

کشف بیش از ۲۶ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان چرداول

فرمانده انتظامی استان ایلام از کشف مقدار ۲۶ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر و دستگیری یک سوداگر مرگ در شهرستان چرداول خبر داد.

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی سیمره در راستای طرح برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر یک دستگاه خودرو ۴۰۵ را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی به عمل آمده از داخل صندوق عقب خودرو مقدار ۲۶ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت بسیار ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.

یاری بیان کرد:در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از بازجویی‌های مقدماتی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

 

کاهش ۵۲ درصدی وقوع سرقت‌ها در شهرستان ملکشاهی

فرمانده انتظامی شهرستان ملکشاهی از کاهش ۵۲ درصدی وقوع سرقت‌ها در مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهزاد ولیان فرمانده انتظامی شهرستان ملکشاهی گفت: با تقویت گشت‌های انتظامی در مناطق مستعد جرم و کنترل سارقان سابقه دار سعی کردیم محیطی امن را برای شهروندان فراهم آوریم.

او اظهار کرد: با تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی این شهرستان میزان وقوع سرقت‌ها در مهر ماه سال جاری ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

ولیان استفاده از نگهبانان محله و مشارکت شورا‌های معتمد پلیس را از دیگر راهکار‌های پیشگیری از وقوع سرقت در این شهرستان عنوان کرد و افزود: همدلی و مشارکت خوب دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی تاثیر بسزایی در کاهش جرائم داشته است.

او مطرح کرد: مهمترین اولویت برنامه‌های پلیس شهرستان اقدامات پیشگیرانه انتظامی جهت پیشگیری از وقوع جرائم بر مبنای همکاری و تعامل با مردم بوده و در اقدامات پیشگیرانه اجتماعی، آموزش‌ها و هشدار‌های پلیسی نیز به صورت مستمر از طریق توزیع بروشور، نصب بنر و آموزش همگانی توسط روسا و مدیران در مدارس، محلات و مساجد در سطح شهرستان برای شهروندان انجام شده است.

 

طرح برخورد با وانت بار‌های فاقد کارت هوشمند

رئیس پلیس راه استان ایلام از اجرای طرح برخورد با رانندگان وانت بار‌های فاقد کارت هوشمند خبر داد.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: کلیه دارندگان وسایل حمل و نقل کالا‌های سبک مانند وانت بار، مدارک قانونی لازم را تهیه و کارت هوشمند راننده برای رانندگان و کارت هوشمند ناوگان برای وانت بار خود را دریافت کنند.

او افزود: شرایط و ضوابط مربوط به این موضوع و مدارک لازم جهت دریافت کارت هوشمند قبلا اطلاع رسانی و از طریق ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قابل دریافت می‌باشد.

همتی زاده اظهار کرد: ساماندهی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای سبک و ثبت اطلاعات مربوط به تردد‌های آن‌ها و پیمایش‌های جاده‌ای و جابجایی کالا می‌تواند نقش مهمی در ایجاد بستر اطلاعاتی برای برنامه ریزی‌های ترافیکی داشته باشد.

رئیس پلیس راه استان ایلام مطرح کرد: طرح برخورد با رانندگان و وانت بار‌های فاقد کارت هوشمند به صورت جدی و مستمر در دستور کار پلیس راه استان قرار گرفته شده است.

 

افزایش ۲۲ درصدی دستگیری سارقان در ایلام

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از افزایش ۲۲ درصدی دستگیری سارقان در مهرماه ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: اجرای طرح‌های مختلف انتظامی توسط یگان‌های اجرایی شهرستان و همچنین با دستورات فرمانده انتظامی استان، به منظور پیشگیری از سرقت و برخورد با سارقان به طور جدی در حال انجام است.
او اظهار کرد: اجرای این طرح‌ها افزایش ۲۲ درصدی دستگیری سارقان را به همراه داشته است.

موسوی ادامه داد:در این راستا ۵۰ سارق دستگیر و ۷۱ فقره انواع سرقت کشف شده است.

او با بیان اینکه سارقان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده اند افزود:شهروندان از خریداری اموال مسروقه خودداری کنند که این امر می‌تواند در کاهش سرقت‌ها تاثیر به سزایی داشته باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با بیان اینکه ۷ دستگاه موتورسیکلت سرقتی با تلاش ماموران کشف شده است، مطرح کرد:در همین راستا ۳ دستگاه خودرو نیز کشف و روانه پارکینگ شدند.

او در پایان با اشاره به اینکه شهروندان توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند، اظهارکرد:مردم در صورت مشاهده افراد مشکوک بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

دو کشته و زخمی به دلیل واژگونی خودرو تویوتا

رئیس پلیس راه استان ایلام از واژگونی یک دستگاه تویوتا هایلوکس و کشته و زخمی شدن دو سرنشین این خودرو خبر داد.

سرهنگ همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: در پی وقوع واژگونی تویوتا هایلوکس در محور شیشدار یک نفر کشته و یک نفر نیز مجروح شد.

او ادامه داد: علت وقوع این حادثه تخطی از سرعت مطمئنه گزارش شده است.

همتی زاده اظهار کرد: لغزنده بودن جاده‌ها و سرعت بالای خودروها در هوای بارانی باعث می‌شود که کنترل اتومبیل به سختی انجام شود ، و رانندگان برای جلوگیری از اینگونه حوادث باید قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.