گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا با تحت فشار قرار دادن مجلس نمایندگان خواستار تجدید نظر در کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی و ماهیت آن شده‌اند.

تلاش برخی نمایندگان برای تجدید نظر در کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هیل، گروهی از نمایندگان حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا این حزب را برای تجدید نظر در خصوص سیاست‌ها در قبال اسرائیل تحت فشار قرار داده‌اند.

این گروه از اعضای جناح ترقی‌خواه به دنبال وادار کردن حزب دموکرات برای تجدید نظر در میزان کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی و ماهیت آن هستند و این چیزی است که از گذشته مورد حمایت هر دو حزب بوده است.

این در حالی است که پیش‌تر پایگاه خبری تحلیلی المانیتور در مطلبی مدعی شد رابطه میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سردی گراییده است. (بیشتر بخوانید)

آمریکا سالانه به اسرائیل ۳.۸ میلیارد دلار برای خرید جنگ‌افزار‌های آمریکا از جمله هواپیما، تانک، مهمات، تجهیزات موشکی و سایر تسلیحات اختصاص می‌دهد.

این گروه از نماینده‌های کنگره آمریکا با اشاره به حمایت‌های بی‌قیدو شرط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سیاست‌های افراطی این رژیم علیه فلسطینی‌ها خواستار بحث‌هایی جدی‌تر درباره نحوه اثرگذاری بر سیاست‌های آمریکا در قبال این رژیم شده‌اند.

پرامیلا جایاپال، نماینده دموکرات دراین باره گفت: «قضیه این نیست که کسی علیه اسرائیل است. اما آن‌ها از این ایده خوششان نمی‌آید که از این کمک‌ها ممکن است برای پیشبرد سیاست‌های غیردموکراتیک یا حتی سیاست‌های نژادپرستانه در اسرائیل استفاده شود. بنابراین، فکر می‌کنم آن‌ها بسیار مصمم هستند.»

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار