مدیرکل صداوسیمای استان زنجان در جریان بازدید از پشت صحنه مستند زیبای سهرین در منطقه حفاظت شده سهرین گفت: فرهنگ سازی عمومی در خصوص اهمیت حفظ محیط زیست و حیات وحش رسالت مهم رسانه هاست.

فرهنگ سازی عمومی در خصوص اهمیت حفظ محیط زیست و حیات وحش رسالت مهم رسانه استبه گزارش حبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ لطیفی مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان با حضور در منطقه حفاظت شده طبیعی سهرین، ضمن بازدید از این منطقه بامدیرکل و تعدادی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست استان دیدار کرد.

آقای لطیفی توجه به محیط زیست را به عنوان یکی از مولفه‌های توسعه پایدار دانست و تصریح کرد: یک اصل پایه‌ای در جهان کنونی موضوع پیوند با حیات وحش و جلوگیری از پدیده انقراض گونه‌های جانوری است.
 
او با بیان این مطلب که کشور ما یکی از بزرگترین و غنی‌ترین کشور‌های جهان از نظر داشتن تنوع زیستی گیاهی و جانوری به شمار می‌رود افزود: با وجود این با چالش‌های فراوانی در زمینه حفظ عرصه‌ها و زیستگاه‌های طبیعی و همچنین انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری روبرو هستیم و همین امر اهمیت و ضرورت تلاش رسانه‌ها را دوچندان می‌شود.

رئیس رسانه استانی با تاکید بر تأثیرات شگرفت هنر در اذهان مردم جامعه و لزوم بهره گیری از این موضوع برای حفاظت از محیط زیست افزود: امروزه عواملی مختلف انسانی مانند توسعه شهر‌ها و روستاها، گسترش راه‌های ارتباطی و .. حیات وحش را با خطرات جدی مواجه کرده است و قطعا حضور رسانه در این عرصه مهم و تبیین اهمیت حفظ این نعمات خدادادی می‌تواند اثرگذار باشد.

آقای لطیفی در ادامه به اقبال عمومی مردم به آثار نمایشی و تأثیرات فراوان اینگونه آثار در جامعه اظهار داشت و تصریح کرد: صداوسیما آماده است تا با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست فیلم داستانی، سریال و یا کار‌های کوتاه نمایشی در این زمینه تولید نماید که مطمئنا اثرات آن در آگاه سازی جامعه نسبت به این مقوله مهم موثر خواهد بود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان هم ضمن قدردانی از توجه صداوسیما به موضوع مهم حیات جانوری و حفظ محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دست اندر کار نگهداری و نگهبانی از زیست بوم‌ها و تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری در کشور تاکنون تلاش‌های بسیاری را در این زمینه انجام داده، اما نگهداشت و پاسداری از محیط زیست به بودجه و اعتبار و نیروی انسانی کافی نیازمند است که خلاء‌های موجود با تبلیغ رسانه‌ها بویژه صداو سیما تا حدی قابل جبران است.

آقای آبسالان مناطق حفاظت شده سرخ آباد و انگوران، سه منطقه شکار ممنوع فیله خاصه، خرمنه سر و خراسانلو و یک پناهگاه حیات وحش انگوران را محل‌هایی امن برای حیات وحش کشور دانست و افزود: دشت سهرین یک زیستگاه با ارزش ومنحصر بفرد آهو محسوب می‌شود.

شایان ذکر است مستند فاخر تلویزیونی زیبای سهرین مراحل پایانی تولید خود را سپری می‌کند.
 
 
انتهای پیام/ر

بازدید مدیر کل صداو سیمای مرکز زنجان از پشت صحنه مستند سهرین

 
 
برچسب ها: صداوسیما ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.