مدرس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: راهپیمایی روز ۱۳ آبان سال ۵۸ آتش به اختیار جوانان انقلابی ایران جهانی شد.

کاظم رضوانی مدرس دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران گفت: در سال ۱۳۵۸ دانشجو و عضو هسته مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه شهید چمران بودم که در آبان ماه دفتر مرکزی انجمن‌های دانشجویی فراخوان منتشر کرد و ما نیز شرکت کردیم.

او افزود: جلسه‌ای در تهران برای تصمیم گیری برنامه‌های روز ۱۳ آبان و تسخیر سفارت آمریکا صورت گرفت و بنا بود کار مهمی انجام دهیم و ما میخاستیم سفارت آمریکا که عامل توطئه در کشور است را تعطیل کنیم.

رضوانی بیان داشت: قرار شد روز ۱۳ آبان راهپیمایی انجام شود و این امر محقق و حدود ۳۰۰ دانشجو بعد از درگیری وارد سفارت آمریکا در تهران شدیم و توانستیم این سفارت را اشتغال کنیم دولت به پلیس نیز دستور حمله به دانشجویان صادر کرد.

این دانشجوی حاضر در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تصریح کرد: پلیس می‌گفت چرا دانشجویان به سفارت آمریکا که بخشی از خاک آن کشور است تجاوز کرده و نیرو‌های پلیس آمدند، اما دانشجویان اسناد جاسوس آمریکا منتشر کردند که این کشور قبل از انقلاب و بعد از انقلاب توطئیه، فتنه، ترور شخصیت ها، تنش قومیت‌ها و... را نسبت به کشور ایران انجام می‌داد.

انتهای پیام/م

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.