ترامپ بار دیگر با دخالت در امور داخلی دیگر کشورها از بوریس جانسون، رهبر حزب محافظه کار انگلیس و نایجل فاراژ، رهبر حزب برکسیت خواست در انتخابات پارلمانی این کشور با یکدیگر متحد شوند.

در خواست ترامپ از جانسون و فاراژ برای اتحاد در انتخابات انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از بوریس جانسون، نخست‌وزیر و رهبر حزب محافظه کار انگلیس و نایجل فاراژ، رهبر حزب برکسیت خواست در انتخابات پارلمانی با یکدیگر متحد شوند تا با تکمیل روند برکسیت باعث توسعه روابط تجاری میان واشنگتن و لندن در دوران پس از خروج از اتحادیه اروپا شوند.

ترامپ در پاسخ به این سوال که از چه کسی در انگلیس حمایت می‌کند گفت: «هم جانسون و هم فاراژ دوست من هستند، هر دوی آن‌ها را دوست دارم. اما در حال حاضر جانسون فرد مناسب‌تری برای نخست‌وزیری انگلیس است. اما چیزی که من ترجیح می‌دهم این است که جانسون و فاراژ متحد شوند و فکر می‌کنم این امکانپذیر است.»

این در حالی است که نایجل فاراژ، رهبر حزب برکسیت انگلیس، از شرکت در انتخابات زودهنگام انگلیس انصراف داد.

وی علت این اقدام خود را داشتم زمان کافی برای تبلیغ علیه توافق دولت این کشور با اتحادیه اروپا درخصوص اجرای برکسیت و انجام بهترین خدمت به برکسیت اعلام کرد.

پیش‌تر فاراژ، در خصوص انتخابات پیش از موعد دوازدهم دسامبر به بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور  هشدار داد.

رهبر حزب برکسیت روز جمعه اعلام کرد برای به دست آوردن هر کرسی در انتخابات پیش از موعد دوازدهم دسامبر خواهد جنگید؛ مگر اینکه او توافق جدایی خود با اتحادیه اروپا را پس بگیرد و ائتلاف با احزاب طرفدار برکسیت را بپذیرد.

بوریس جانسون پیش‌تر در واکنش به اظهارات هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که گفته بود واشنگتن نمی‌تواند تحت توافق جدیدی که در خصوص برگزیت با اتحادیه اروپا به دست آمده به وعده‌های خود درباره معامله‌های تجاری بزرگ با انگلیس عمل کند، حالت دفاعی به خود گرفت و آن را اشتباه محض توصیف کرد.

جانسون در این خصوص گفت: «متاسفم، نمی‌خواهم هیچ نوع امیدواری به رئیس‌جمهور آمریکا بدهم، اما در آن مورد باید بگویم او در اشتباه محض است».

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه توضیح داد: «هرکسی که به توافق ما نگاه کند، می‌تواند ببیند که توافق بزرگی است و آنچه این توافق انجام می‌دهد آن است که به ما اجازه می‌دهد کنترل پول، مرز‌ها و قوانین خودمان را در دست بگیریم. همچنین به ما امکان رهایی کامل از برنامه‌های تعرفه‌ای را می‌دهد.» (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار