زنگ استکبار ستیزی در مدارس فارس طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان فارس همزمان با سراسر کشور راس ساعت ۸ صبح امروز ۱۳ آبان طنین انداز شد.

آئین زنگ روز دانش‌آموز و استکبارستیزی در دبیرستان دخترانه شاهد علامه امینی آموزش‌ و پرورش ناحیه یک شیراز برگزار شد.

علی‌عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این مراسم به حوادث مهم تاریخی انقلاب اسلامی در روز ۱۳ آبان اشاره و اظهار کرد: این روز یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های دانش آموزان در دهه‌های مختلف انقلاب اسلامی است که همیشه با جانفشانی، تعهد خود را به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده‌اند.

او با بیان اینکه ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید، با افتخار جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۸۶۵ دانش‌آموز شهید متعلق به استان فارس است که همچون ستارگانی در آسمان شهادت می‌درخشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در شرایط کنونی کشور و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، دانش آموزان باید تحصیل و تهذیب و ورزش را ملاک عمل خود قرار دهند.

او گفت: برای ترویج پژوهش در بین دانش آموزان، هم‌اکنون ۵۳ پژوهش سرای دانش‌آموزی در استان فارس فعال است.

نجفی افزود: به منظور تربیت زیستی و بدنی و ایجاد نشاط و پویایی در بین دانش آموزان نیز ده‌ها زمین چمن مصنوعی و چندین استخر دانش‌آموزی در استان فارس افتتاح شده که امسال نیز ۶۶ سهمیه برای ساخت زمین چمن مصنوعی ویژه دانش آموزان داریم که به بهره‌برداری می‌رسد.

او در ادامه با اشاره به دیگر موفقیت‌های دانش آموزان فارس در حوزه‌های مختلف، افزود: دانش آموزان فارس امسال با ۱۰ رتبه تک‌رقمی در کنکور سرا سری افتخارآفرینی کردند و توانستند مدال نقره جهانی المپیاد فیزیک را در کشور مجارستان از آن خود کنند و همچنین در جشنواره‌های نوجوان و جوان خوارزمی حائز رتبه‌های برتر کشور شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در حوزه تربیت سیاسی و اجتماعی نیز زمینه خوبی برای حضور دانش آموزان در صحنه مشارکت اجتماعی پدیدار شده است که از آن جمله برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی با حضور ۵۵۰ هزار دانش‌آموز در فارس است که نزدیک به ۴۰ هزار نفر آن‌ها در ۶ هزار شورای دانش‌آموزی استان عضو هستند و تعدادی از این‌ها نیز عضو مجلس دانش‌آموزی در کشور هستند.

او گفت: به منظور تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان و آگاهی بخشی به آن‌ها، امروز ۹۰۰ هزار دانش‌آموز فارس در ۸ هزار مدرسه استان همراه با معلمان خود در راهپیمایی روز ۱۳ آبان شرکت می‌کنند.

او ادامه داد: این برنامه‌ها هر ساله در روز ۱۳ آبان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در شیراز ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز آغاز می‌شود، تصریح کرد: مسیر راهپیمایی دانش آموزان در شیراز از سه راه نمازی به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع) بسط شهید دستغیب است.

او اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، تربیتی و اجرای برنامه‌های روشنگرانه از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه راهپیمایی روز ۱۳ آبان در شیراز و دیگر نقاط استان برگزار می‌شود.

روز ۱۳ آبان یادآور ۳ واقعه مهم است که در این روز به وقوع پیوسته است . تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، شهادت عده ای از دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ ، ۳ واقعه تاریخی روز ۱۳ آبان است.

انتهای پیام/چ

صدای زنگ استکبارستیزی ۱۳ آبان در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.