عبدوس گفت: متهمان جرایم خفیف در عرصه‌های منابع طبیعی ، در راستای ترویج فرهنگ احیای منابع طبیعی به‌کارگیری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه با رایزنی کارشناس حقوقی، دادستان و سایر قضات دادگستری و دادسرای شهرستان، صدور قرار تعلیق تعقیب اجرایی شد، گفت: این اقدام گامی مهم در اداره منابع طبیعی استان سمنان بود برای اولین بار در مهدی‌شهر به حال اجرا درآمد.

او افزود: تعدادی از متهمان حوزه قضایی این شهرستان بعد از صدور قرار تعلیق تعقیب به خاطر جرایم ارتکابی با اجازه حاصله از ماده ۸۱ قانون آیین دادرسی کیفری به دستور مقام قضایی و با هماهنگی و نظارت اداره منابع طبیعی این شهرستان، اقدام به اصلاح تشتک‌های درختان اطراف جاده سمنان-مهدیشهر کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ منابع طبیعی عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از مزیت‌های این گونه طرح‌ها اجرای سیاست‌های کلی نظام قضایی کشور مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و اصلاح و تربیت افراد بزهکار است که امیدواریم این اقدامات بتواند از تعداد زندانیان کاسته و به‌نوعی به محیط‌زیست و منابع طبیعی نیز کمک کند.

عبدوس از اجرای پروژه‌های آبخیزداری در چهار حوزه شهرستان مهدی‌شهر خبر داد و تصریح کرد: اجرای این پروژه‌ها باعث تثبیت خاک و تقویت پوشش گیاهی و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و کاهش خسارت سیلاب به اراضی کشاورزی و منازل مسکونی می‌شود.

او  افزود: هدف از اجرای این پروژه‌ها جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خطر بروز سیلاب‌ها، استفاده بهینه از هرزآب، کاهش شیب آبراهه‌ها، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و آبدهی قنوات و چشمه‌ها و در نهایت رضایت اهالی ساکن در این بخش‌ها است.

انتهای پیام/ح

اجرای پروژه‌های آبخیزداری در چهار حوزه شهرستان مهدی‌شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.