معاون امور توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: مراکز متعددی برای ارائه خدمات و مراقبت از مددجویان در منزل فعالیت دارند که به ۱۵۶ مددجو خدمات می‌دهند.

جاتن معاون امور توانبخشی بهزیستی استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  با اشاره به فعالیت مراکز مراقبت در منزل گفت: گروه هدف این مراکز معلولان، سالمندان، بیماران روانی مزمن و افراد دارای اختلالات طیف اوتیسم هستند و هم اکنون ۱۵۶ مددجوی این نهاد از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

جاتن افزود: مراقب آموزش دیده، ۳ روز در هفته (۲ ساعت و نیم در روز) به گروه هدف در منزل خدمات توانبخشی می‌دهد.

به گفته او، هر مراقب وظیفه مراقبت از ۴ تا ۶ مددجو را دارد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان گفت: به ازای هر مددجو سازمان بهزیستی مبلغ ۳۸۵ هزار تومان به مرکز پرداخت می‌کند و مرکز موظف است تا حقوق و مزایا بر اساس قوانین کار به مراقبان پرداخت کند.

جاتن با اشاره به اجرای طرح مراقبت از منزل از سوی اعضای خانواده در مناطق محروم هم گفت: این برنامه برای خانواده‌هایی است که نیازمند خدمات مراقبت طولانی مدت هستندو به علت ساکن بودن در مناطق محروم با اعزام مراقب جوابگو نیست.

او ادامه داد: در این طرح سازمان بهزیستی به مراقبی که از اعضای خانواده اش مددجوی بهزیستی است، مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به صورت ماهیانه پرداخت می‌کند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان گفت: تا کنون ۸۰ مددجو در مناطق محروم آبیک، تاکستان، آوج و بوئین زهرا تحت پوشش این برنامه قرار دارند.

انتهای پیام/ک

اجرای طرح مراقبت از منزل از سوی اعضای خانواده در مناطق محروم

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار