مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: این نهاد هزار و ۶۹۲ بیمار روانی را در استان شناسایی کرده است و به فراخور نیاز از طریق کمیته‌های شهرستان‌ها به آن‌ها خدمات داده می‌شود.

علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، با اشاره به شناسایی هزار و ۶۹۲ بیمار روانی در استان گفت: از این تعداد ۸۸۰ نفر در شهرستان قزوین، ۲۹۴ نفر در شهرستان البرز، ۲۱۸ نفر در شهرستان تاکستان، ۱۴۳ نفر در شهرستان بویین زهرا، ۱۱۸ نفر در شهرستان آبیک و ۳۹ نفر در شهرستان آوج هستند.

وارثی اضافه کرد: همچنین استان دارای ۷۴ بیمار روانی مجهول الهویه و بدسرپرست است که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

او گفت: در حال حاضر در استان ۲ مرکز نگهداری درمان و توانبخشی روان مردان با ظرفیت ۱۶۰ نفر، ۲ مرکز برای زنان با ظرفیت ۹۰ نفر، یک مرکز ویزیت در منزل بیماران روان با ظرفیت ۷۰ نفر، یک مرکز روزانه بیماران روان مزمن با ظرفیت ۵۰ نفر و یک مرکز خانه یک چهار راهی روان مزمن ویژه مردان با ظرفیت ۱۰ نفر فعال است.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: خدمات روانپزشکی، پزشکی، پرستاری، مددکاری، روانشناسی، توانبخشی و آموزشی از جمله خدماتی است که در این مراکز به بیماران داده می‌شود.

وارثی اضافه کرد: پرداخت کمک هزینه نگهداری در منزل به بیماران متقاضی به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان و پرداخت کمک هزینه ترخیص از مراکز بیماران روان مزمن به مبلغ ۱۸۰ هزار تومان از دیگر خدماتی است که به این افراد داده می‌شود.

به گفته او، برای برای رفاه حال بیماران روانی که به بهبودی نسبی رسیده اند یک مرکز نیمه راهی بیماران مزمن با طرفیت ۱۰ نفر در حال تاسیس است.

۱۸ تا ۲۴ مهر ماه به عنوان هفته سلامت روان نام گذاری شده است.

انتهای پیام/ک

یک مرکز نیمه راهی بیماران مزمن با طرفیت ۱۰ نفر در حال تاسیس است

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار