مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان گفت: ۸ هزار دانش‌ آموز به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام می‌شوند.

اعزام ۸ هزار دانش‌آموز همدانی به مناطق عملیاتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد تقی امیدی، مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان و هفته بسیج دانش‌آموزی گفت: این هفته که یادآور دلاوری دانش‌آموز شهید محمد حسین فهمیده است از هفتم آبان شروع می‌شود و حدود ۳۰ عنوان برنامه شاخص در آن به اجرا در می‌آید.

او افزود: از سال ۱۳۹۲ این هفته با شعار «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» شناخته شده و قرار است ۸ هزار نفر از دانش‌آموزان در قالب اردو‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور از جمله یادمان شهدای مرصاد، فتح‌المبین، طلائیه، شلمچه و اروندکنار بازدید می کنند.

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان با بیان اینکه استان همدان تعداد یک‌هزار و ۷۶ شهید دانش‌آموز را تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری کرده است، افزود: هدف از این اردو‌ها آشنایی دانش آموزان با ایثار و فداکاری‌ها و ولایت‌مداری دانش‌آموزان و همسالان خود در زمان جنگ است.

امیدی با اشاره به نزدیکی گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان گفت: در این روز سه رویداد و اتفاق مهم در کشور به وقوع پیوست که هر کدام در شکل‌گیری پیروزی انقلاب سهم مهمی داشتند.

او افزود: تبعید امام در ۱۳ آبان سال ۴۳، کشتار دانش‌آموزان به دست رژیم دژخیمان پهلوی در سال ۵۷ که در واقع به فرموده امام راحل انقلاب دومی بود و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ سه رویداد مهم در این روز هستند.

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان با اشاره به راهپیمایی دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان گفت: باید ماهیت استکبار برای دانش‌آموزان شناسانده شود و روحیه استکبارستیزی در آن‌ها تقویت شود.

امیدی افزود: حضور این قشر مهم در این راهپیمایی و آحاد مردم در کنار آن‌ها برای شناساندن اتفاق مهمی است که از سوی استکبار در این روز رخ داد و چه خون‌های پاکی از دانش‌آموزان به زمین ریخته شد.

او ادامه داد: بازخوانی وقایع این روز نشان می‌دهد هر جایی که کشتاری هست، استکبار جهانی آن جا حضور دارد و این نشان از روحیه شیطنت و جاسوسی آمریکای خونخوار دارد.

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان گفت: هر جا منافع استکبار اقتضا کند در کشور‌ها و سرزمین‌های مظلوم و بی‌دفاع، در سوریه و یمن و از جمله این کشور‌ها حضور یافته و با حمایت از تروریست‌ها به دنبال قدرت‌طلبی و اهداف شوم خود است.

امیدی افزود: باید در بزرگداشت چنین روز‌هایی که یوم‌الله هستند دانش‌آموزان و نسل چهارم انقلاب را با روحیه جهاد و شهادت و فرهنگ ایثار و مقاومت و مبارزه همیشگی با استکبار در جبهه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آشنا و راهنمایی کرد.

انتهای پیام/ب

 

همدان یک‌ هزار و ۷۶ شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.