اعضای شورای شهر تهران با بیشترین آرا یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده‌های ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی را به تصویب رساندند.

تصویب لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی در دستور کار یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه ۱۲ آبان ماه) برگزار شد، قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در سخنانی گفت: این طرح به بندی در طرح جامع و بند‌های متناظر آن در طرح تفصیلی مربوط است که در احداث ساختمان و قطعه مسکونی امکان ایجاد تنوع را فراهم می‌کند.

پس از اظهار نظر عضو شورای شهر تهران محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در موافقت با این طرح گفت: موضوعات خط آسمان، هماهنگی کوچه و غیره باید رعایت شود که من با اصل طرح مخالف هستم.

پس از انتظار میرلوحی محمد سالاری دیگر عضو شورای شهر تهران در موافقت با این طرح گفت: موضوع ما این است که در حال حاضر شهر تهران بدون توجه به طراحی، معماری و کیفیت کار به صورت پاکت قوطی کبریتی ساخته شده است و تمام ساخت و ساز‌ها بر اساس قاعده ۶۰ درصد انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: سالاری خواستار تکمیل شناسنامه باغات تهران شد


عضو شورای شهر تهران با اشاره به طرح تفصیلی گفت: در طرح تفصیلی آمده است که باید ۷۰ درصد ساخت و ساز انجام شود که از این ۷۰ درصد، ۱۰ درصد مربوط به کیفیت ساخت است.

پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد که در نهایت اعضای شورای شهر تهران با ۱۷ رأی موافق یک فوریت آن را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات تصویب لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار