عضو شورای شهر تهران با اشاره به تکمیل نشدن شناسنامه باغات تهران و امکان از بین رفتن درختان خواستار تهیه هر چه زودتعر شناسنامه باغات شد.

کاظمی / سالاری خواستار تکمیل شناسنامه باغات تهران شد/ در صورت لزوم مجوز قضایی گرفته شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود که در صد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران ایراد کرد، با اشاره به تأخیر در تکمیل شناسنامه باغات تهران تهران نسبت به این موضوع تذکر داد و گفت: در دوره پنجم و دوره‌های گذشته در خصوص الزام شهرداری نسبت به ارائه شناسنامه باغات مصوباتی انجام شد که شورای شهر در این دوره تصمیم گرفت شناسنامه‌های تهیه شده باغات را در مسیر فرایند قانونی خود قرار دهد و نهایتاً در کمیسیون شهرسازی به عنوان کمیسیون تخصصی شورای شهر به تصویب برساند.

سالاری تصریح کرد: متأسفانه این فرایند طولانی شده و تذکر من بیشتر معطوف به باغاتی است که اجازه ورود شهرداری را نمی‌دهند و ورود به آن‌ها نیاز به مجوز غذایی دارد.

او با بیان اینکه تدوین شناسنامه اکولوژیک و شهرسازی باغات در تیرماه ۹۶ با انتخاب مشاور در دستور کار قرار گرفت، گفت: در گام اول تعداد ۱۲ هزار و ۹۶۰ قطعه سبزینه با وسعت ۹ هزار و ۱۰۲ هکتار در سطح تهران شناسایی شد که در اولویت اول به ۶ هزار و ۱۸۳ پلاک مراجعه حضوری شد و مجوز ورود به ۳ هزار و ۴۲۸ پلاک با وسعت ۷۳۱ هکتار امکان‌پذیر شد که پس از مستند‌سازی اطلاعات آن شناسنامه‌های شهرسازی آن‌ها تهیه و به شورای شهر ارائه شد.

سالاری خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌ها بر روی لایحه شناسنامه باغات شورای پنجم به این نتیجه رسید که این پرونده‌ها به کمیسیون‌های ماده ۷ مناطق و مرکز ارجاع شود و در آنجا فرایند قانونی طی شود و در نهایت نظریه کارشناسی کمیسیون‌ها به شورا آید و سپس کمسیون شهرسازی و معماری به عنوان کمیسیون تخصصی نظر خود را ارائه دهد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تبصره ذیل ماده یکم مصوبه شناسنامه تک باغات گفت: شهرداری تهران وظیفه دارد به منظور تعیین تکلیف اراضی مشکلی که به هر دلیلی اجازه ورود به آن‌ها برای تهیه شناسنامه درختان داده نشده، حداکثر ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه از طریق مراجع قضایی اقدام کند.

او با اشاره به اینکه نزدیک به یک سال است از تاریخ لازم الاجرا شدن مصوبه می‌گذرد، اظهار کرد:، اما همچنان اجرای تبصره فوق مقفول مانده و شناسنامه باغات تکمیل نشده است.

سالاری خاطر نشان کرد: از شهردار تهران تقاضا دارم نسبت به پیگیری موضوع و صدور دستورات مستقیم که حق شناسایی و تکمیل هرچه سریعتر شناسنامه‌های شهرسازی و اکولوژیک باغات از طریق مراجع قضایی اقدام نماید تا شاهد از بین رفتن باغات باقیمانده تهران نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار