ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان در هفت ماه سپری شده از سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۳۹ درصد افزایش و از حیث وزن ۱۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،خلیل حیدری ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : در هفت ماه سپری شده از سال جاری ۲۷۶ میلیون و هشت هزار و ۲۲۹ دلار کالا به وزن ۵۰۱ هزار و ۷۸۹ تن کالا از طریق گمرک پرویزخان به خارج از کشور صادر شد.

او گفت : در این مدت در مجموع ۶۴۴ میلیون و ۹۳۵ هزار دلار کالا با وزن یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۶۴۱ تن در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۳ درصد و از حیث وزن ۲۸ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: در این مدت تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه ۲۸۲ میلیون و ۷۷۶ هزار دلار کالا به وزن ۶۷۶ هزار و هفت تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۴۹ درصد و از حیث وزن ۴۹ درصد کاهش داشته است.

حیدری افزود: تشریفات صادرات از گمرک خسروی نیز در این مدت ۷۱ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۷۸۶ دلار کالا به وزن ۲۰۲ هزار و ۹۵۱ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۱۵ درصد و از لحاظ ارزش ۲ درصد رشد داشته است.

او تشریفات صادرات گمرک پاوه را ۱۴ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۷۷ دلار کالا به وزن ۱۴۵ هزار و ۸۹۱ تن عنوان کرد و گفت: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۲۴ درصد و از لحاظ وزن ۲۶۸ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه، عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، لوازم خانه‌داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، هندوانه تازه، رب گوجه‌فرنگی و سفره یکبار مصرف اعلام کرد.

او، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده، خربزه، کود اوره، انواع کیسه نایلونی و محصولات پلاستیکی، چپلت مورد مصرف در صنایع ریخته‌گری، ظروف ملامین، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، پیاز و موسیر را از دیگر اقلام صادراتی اعلام کرد.

 

 

انتهای پیام/د

۲۷۶ میلیون و هشت هزار و ۲۲۹ دلار کالا از طریق گمرک پرویزخان به خارج از کشور صادر شد

 

برچسب ها: گمرک ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.