فرماندار قصرشیرین گفت : مرز رسمی خسروی برای انجام مبادلات تجاری و همچنین تردد مسافر و زائر باز است و ناآرامی‌های اخیر حوزه داخلی عراق تاثیری بر فعالیت این مرز نداشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : با وجود ناآرامی‌های اخیر در برخی استان‌های عراق و توقف فعالیت‌های تجاری و مسافری از برخی مرز‌های کشورمان، فعالیت‌های تجاری و تردد مسافر از طریق مرز رسمی خسروی کماکان بدون هرگونه وقفه‌ای انجام می‌شود.

او گفت : هم اکنون تجار محموله‌های صادراتی خود را از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) کشور عراق صادر می‌کنند و روزانه حدود ۵۰۰ کامیون کالای صادراتی از این مرز به عراق صادر می‌شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: تردد مسافر و زائر نیز طبق روال گذشته از این مرز انجام می‌شود و این ناآرامی‌ها بر روند فعالیت مرز تاثیری نداشته است.

تاتار گفت: مرز رسمی خسروی همه روزه از ساعت هفت تا ۱۶ برای تردد زائران باز است، ولی بازگشت زائران از این مرز به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

او افزود: در ایام اربعین حسینی و تردد زائران از این مرز در مجموع حدود ۳۰۰ هزار تن تردد (ورود و خروج زائر) از مرز رسمی خسروی به عراق انجام شد.

او افزود: همچنین فعالیت‌های تجاری و تردد مسافران از مرز رسمی پرویزخان در این شهرستان نیز بدون هیچ مشکلی به اقلیم کردستان عراق انجام می‌شود.

تاتار افزود: ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی به عراق از مرز رسمی پرویزخان به عراق انجام می‌شود که روزانه به طور میانگین شاهد صادرات ۸۵۰ تا یک هزار و ۲۰۰ کامیون کالا از این مرز به حوزه کردی عراق هستیم.

 

 

انتهای پیام/د

توقف فعالیت‌های تجاری و مسافری از برخی مرز‌ها

 

برچسب ها: گمرک ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.