موسوی گفت: وزارت امور خارجه می‌تواند نقش محوری در هماهنگی و یکپارچه‌سازی برای پیشبرد انواع دیپلماسی نوپدید داشته باشد.


انعقاد بیش از ۱۴۰ قرارداد خواهر خواندگی بین تهران و شهر‌های جهان / اهتمام وزارت امور خارجه برای پیشبرد انواع دیپلماسی‌های نوپدیدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در آیین گرامیداشت روز جهانی شهر‌ها و اهدای جایزه جهانی خشت طلایی تهران با اشاره به این نکته که دیپلماسی‌های نوین پدیده تازه در بیشتر کشور‌های جهان است و رفته رفته وارد عرصه عمومی شده است، گفت: به دلیل گسترش عمومی دیپلماسی‌های نوین دیپلماسی تنها نمی‌تواند راه به جایی ببرد و ما باید اعلام کنیم که امروزه با کنش‌گران زیادی روبرو هستیم و مهم‌ترین بازیگر در عرصه جهانی افکار عمومی مردم هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: امروز برخلاف یک قرن پیش که دیپلماسی هیچ تأثیری بر روی جامعه نداشت امروز دیپلماسی‌های نوین بر روی افکار عمومی تأثیر زیادی دارد و در حوزه حرکت مردم با مردم همکاری‌ها شکل می‌گیرند.

او با اشاره به موضوع خواهر خواندگی گفت: یکی از گونه‌های دیپلماسی‌های نوین رابطه خواهر خواندگی بین شهرهاست که از یک قرن پیش ایجاد شده است و در حال حاضر می‌توان گفت نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ قرارداد خواهر خواندگی بین شهر‌های جهان خوانده شده است تا بستر دیپلماسی شهری را فراهم کند.


بیشتربخوانید: آیین نامه «سجل قضایی» ابلاغ شد/ اطلاعات و سوابق متهمان و محکومان شفاف سازی می‌شود


موسوی ادامه داد: نزدیک به ۱۴۱ مورد قرارداد خواهر خواندگی بین تهران با دیگر شهر‌های جهان منعقد شده که به جز ۲ مورد آن بقیه آن‌ها پس از انقلاب اسلامی بوده است و این نشان از ظرفیت بالای دیپلماسی تهران با شهر‌های جهان است.

او با اشاره به هدف اصلی انقلاب اسلامی گفت: هدف اصلی انقلاب اسلامی انتقال پیام گفتمان صلح جمهوری اسلامی است و دیپلماسی شهری و ارتباط با مردم می‌تواند ساز و کار مناسبی در پیام صلح و دوستی ایرانیان به جهانیان باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران گفت: برگزاری این چنین جشنواره‌هایی می‌تواند در تحکیم صلح و دوستی نقش ارزنده‌ای داشته باشد و وزارت امور خارجه مانند سایر عرصه‌ها اهتمام ویژه‌ای به پیشبرد انواع دیپلماسی‌های نوپدید مبذول نموده است.

موسوی تصریح کرد: وزارت امور خارجه می‌تواند نقش محوری در هماهنگی و یکپارچه سازی ایجاد کند تا با هم افزایی بتوان از ظرفیت موجود در دیپلماسی‌های نوین استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار