مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ۵ دفتر خدمات مسافرتی استان اردبیل مجوز اخذ ویزای T جهت ارایه خدمات به گردشگران سلامت دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مرز بیله سوار وارد استان اردبیل شده اند که طبق پیش بینی‌ها و بررسی‌های انجام شده حدود ۳۰ درصد از این میزان به قصد درمان به کشور سفر می‌کنند.

او افزود: در این راستا از ابتدای سال تاکنون برای ۵ دفتر خدمات مسافرتی گردشگری مجوز اخذ ویزای T اعطا شده است که با احتساب یک دفتر دارای مجوز دیگر، تعداد فعالان این حوزه به ۶ دفتر در سطح استان رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان داشت: همچنین در راستای توسعه گردشگری سلامت در استان ۴ بیمارستان استان نیز IPD (مجوز پذیرش بیماران خارجی) را دریافت کرده اند.

فلاحی ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های درمانی موجود در استان و قابلیت‌هایی مانند آب‌های درمانی و آب و هوای مناسب لزوم توسعه گردشگری سلامت در این استان با کمک بخش خصوصی ملموس و قابل دسترس است.

او افزود: برنامه ریزی ویژه‌ای برای ساماندهی گردشگری سلامت در سطح استان انجام گرفته که با همکاری بین دستگاهی و ورود بخش خصوصی این امر در استان محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ع

ساماندهی گردشگری سلامت در سطح استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.