مدیرکل هماهنگی و ارتباطات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : فعالیت‌های قرآنی از کم هزینه‌ترین و پربازده‌ترین کار‌های فرهنگی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام علی ملانوری مدیرکل هماهنگی و ارتباطات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه رسالت عظیم ترویج و تبلیغ قرآن همواره بر عهده مردم بوده، گفت : وظیفه دولت و حاکمیت تنها تسهیل‌گری در ترویج معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع) است و ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی باید با کمک خود مردم صورت گیرد.

او از فعالیت‌های قرآنی به عنوان کم هزینه‌ترین و پربازده‌ترین کار‌های فرهنگی یاد کرد و گفت : باید کار‌های فرهنگی قرآنی به جریان ملی تبدیل شده و همه مردم در این زمینه پای کار بیایند.

ملانوری اشاره‌ای به وضعیت چاپ و نشر قرآن کریم در جهان اسلام داشت و افزود: بر اساس آمار‌های موجود سالانه ۴۰ میلیون جلد "قرآن کریم" در کشور‌های اسلامی به چاپ می‌رسد که سهم کشور ما از این میزان حدود یک میلیون جلد است و این در حالیست که سالانه حدود ۲۰۰ میلیون جلد "انجیل" در دنیا اهداء می‌شود.

بهرام فاضلی‌زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از قرآن کریم به عنوان کتاب نجات‌بخش انسان‌ها یاد کرد و گفت: اگر قرار باشد انسان‌ها دچار انحراف هم بشوند، این انحرافات برای انسانی که با قرآن مانوس شده خیلی کمتر است.

فاضلی‌زاد از قرآن و عترت به عنوان دو بال برای نجات انسان‌ها یاد کرد و افزود: هرجا این دو بال در کنار هم باشند سلامت انسان تضمین می‌شود و هرگونه انحراف انسان در بی‌توجهی به یکی از این دو رخ می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به رشد روزافزون تکنولوژی، گفت: در عصر حاضر که ابزار‌های ارتباطی انسان‌ها را در تنگنای حسرت و گمگشتگی قرار داده، قرآن تنها راه نجات آدمی است.

فاضلی‌زاد افزود: برای رسیدن به سعادت و رستگاری باید مراقب باشیم تا اتصالمان به این چشمه همیشه جاری قطع نشود .

 

 

انتهای پیام/د

وظیفه دولت و حاکمیت تنها تسهیل‌گری در ترویج معارف قرآن کریم و اهل بیت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.