رئیس منابع طبیعی شهرستان کازرون گفت: میزان آتش سوزی و خسارت وارده به منابع طبیعی این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال، افزایش ۳ برابری داشته است.

ایران محبوب رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۱۳۶ و ۷ دهم هکتار از مراتع و جنگل‌های کازرون دچار آتش سوزی شده است.

او ادامه داد: علت این آتش سوزی‌ها عمدتا سهوی بوده است اگر چه احتمال عمدی بودن هم در مواردی دور از ذهن نیست.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون با بیان اینکه موارد عمدی بودن آتش سوزی‌ها جهت سود جویی و مهیا کردن شرایط برای تصرف و ساخت باغ است، تصریح کرد: همچنین سهل انگاری مردم بومی در مراقبت از روشن کردن آتش به منظور پخت و پز و رعایت نکردن اصول فنی در ایجاد آتش نیز بی تاثیر نبوده است و در مواردی نیز رعد و برق مسبب بوده است.

ایران محبوب اضافه کرد: ۶۷۱ میلیارد و ۷۱۰ میلیون و ۸۸۰ هزار ریال به مراتع و جنگل‌های کازرون خسارت وارد شده است.

او بیان کرد: در این آتش سوزی ها، عمدتا درختان بلوط، بادام کوهی، بنه، کیکم و بوته‌های مرتعی غیر بیایانی از بین رفته اند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون با بیان اینکه میزان آتش سوزی و خسارت وارده نسبت به مدت مشابه پارسال، افزایش ۳ برابری داشته است، افزود: این حجم از آتش سوزی نیز به علت وفور بارندگی در سال زراعی پارسال بوده است به گونه‌ای که مجموع میزان بارندگی کازرون در سال ۹۷ نزدیک به ۵۵۵ و ۹ دهم میلی متر و در سال ۹۶ نزدیک به ۱۷۷ و ۷ دهم میلی متر بوده است که افزایش حدود ۳ برابری بارندگی بوده است.

ایران محبوب در این خصوص توصیه کرد: فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تبدیل شود که از آن جمله تهیه فیلم کوتاه، میان برنامه و نمایش در تلویزیون است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/چ

خسارت آتش سوزی به منابع طبیعی کازرون

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار