بازیکن تیم شهرداری بم گفت: متاسفانه هنوز هستند اشخاصی که فوتبال را متعلق به آقایان می‌دانند و نمی‌پذیرند که بانوان هم می‌توانند فوتبال بازی کنند.

رمضانی: یکسری افراد فوتبال را بازی مردان می‌دانند

عاطفه رمضانی بازیکن تیم فوتبال بانوان شهرداری بم در گفت وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت:چند سال است که در لیگ برتر فوتبال بازی می‌کنم و شاهد این موضوع هستم که روز به روز کیفیت بازی‌های بانوان بهتر می‌شود، خوشبختانه در شهر بم که تیم ما تمرین می‌کند مردم استقبال خوبی از فوتبال دارند. دلگرمی بسیاری از زنان بمی بعد از آن زلزله سنگینی که در شهر آمد همین فوتبال بانوان است.

او تصریح کرد: متاسفانه همیشه یکسری بی نظمی‌ها در لیگ بانوان وجود دارد و حتی شاهد انصراف یکسری تیم‌ها در اواسط فصل هستیم. بعضی مواقع لیگ با حضور ۱۲ تیم آغاز شده، اما در انتهای فصل تعداد تیم‌ها به عدد ۱۰ رسیده است. امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و جلوی بی نظمی‌ها گرفته شود.

رمضانی افزود: یک اتفاق بد در فوتبال بانوان این است که جام باشگاه‌های آسیا برای بانوان برگزار نمی‌شود. تیم شهرداری بم چند سال است که عنوان قهرمانی را کسب می‌کند، اما هنوز به هیچ مسابقه برون مرزی باشگاهی اعزام نشده است، این مسئله روی انگیزه بازیکنان تاثیر به سزایی می‌گذارد.


بیشتر بخوانید: دباغی: لیگ فوتبال بانوان برای جذب تماشاگر نیاز به برنامه دارد


بازیکن تیم شهرداری بم در ادامه اظهار داشت: توجه فدراسیون به آقایان بسیاری بیشتر از بانوان است و حتی دچار افراط هم شده است.به عنوان مثال برای انتخاب بهترین بازیکن‌ سال در فوتبال آقایان برای هر پستی یک نفر انتخاب می‌شود، اما در فوتبال بانوان این طور نیست و تعداد آیتم‌ها کم است. مسئولان باید توجه بیشتری به فوتبال بانوان داشته باشند، چون همین قدر که آقایان تلاش می‌کنند ما بانوان هم در زمین‌های چمن زحمت می‌کشیم.

رمضانی تصریح کرد: متاسفانه هنوز دید صحیحی در تمام جامعه به فوتبال بانوان وجود ندارد و یکسری فوتبال را بازی مردانه می‌دانند و حتی وقتی می‌فهمند که ما در ورزش فوتبال به عنوان بازیکن فعالیت می‌کنیم به ما می‌گویند مگر بانوان هم می‌توانند فوتبال بازی کنند؟

سطح داوران لیگ نگران کننده است

او افزود: متاسفانه داورانی که در لیگ امسال قضاوت می‌کنند دانش داوری بالایی ندارند و حتی یکسری از آن‌ها داور فوتسال هستند و گاهی خطا‌ها و تذکراتی می‌دهند که مربوط به رشته فوتسال است نه فوتبال. یکسری از آن‌ها حتی هیچ یک از قوانین فوتبال را هم نمی‌دانند. امیدوارم مطالبات داوران سابق لیگ داده شود و آن‌ها باز به مسابقات برگردند.

رمضانی در ادامه گفت: متاسفانه هیچ یک از اعضای کادر فنی تیم ملی کشورمان در بازی‌های لیگ حضور نمی‌یابند تا بازیکنان مستعد را شناسایی و به اردو‌های ملی دعوت کنند. امیدوارم این اتفاق رخ دهد تا انگیزه بازیکنان هم بیشتر شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار