رئیس فدراسیون بوکس گفت: مجوز‌های رسمی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای راه اندازی بوکس بانوان ابلاغ نشده است.

ثوری: مجوز رسمی برای راه اندازی بوکس بانوان صادر نشده است/ روی تیم‌های پایه تمرکز کرده‌ایمبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس بیان کرد: سال گذشته یک نشست با فدراسیون جهانی در کشور روسیه برگزار شد. قرار شد بانوان و آقایان در رشته‌ی بوکس فعالیت داشته باشند. کشور ایران و سایر کشور‌های اسلامی خواهان حضور بانوان مسلمان با حجاب در مسابقات هستند. ما یک نامه رسمی به فدراسیون حهانی دادیم. پس از یک ماه پوششی که ارائه داده بودیم به تصویب فدراسیون جهانی رسید.

او گفت: برخی از بانوان بوکسور به صورت زیر زمینی فعالیت می‌کنند. می‌توانم با قاطعیت بگویم که بانوان ما می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به آقایان داشته باشند.

ثوری بیان کرد: در طول هفته کلیپ‌هایی از بوکسور‌های خانم برای من ارسال می‌شود و این موضوع را به فرهادی زاد معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان اعلام کردم. مکاتبات لازم با وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته که به صورت ضمنی تایید شده، اما مجوز رسمی برای آغاز بوکس بانوان به فدراسیون اعلام نشده است.

رئیس فدراسیون بوکس عنوان کرد: ورزش بوکس از سایر ورزش‌های رزمی از لحاظ نوع پوشش و نوع ضربات تطابق بیشتری با فرهنگ ما دارد.

او اظهار کرد: در خانواده‌های ایرانی یک ذهنیتی وجود دارد که بوکس ورزش خشنی است، اما در حقیقت آسیب دیدگی این ورزش در پایین‌ترین سطح قرار دارد. طبق آماری که از فدراسیون پزشکی ورزشی گرفته ایم، کمترین آمار مصدومیت برای رشته بوکس است.

رئیس فدراسیون بوکس عنوان کرد: در طول یک سال اخیر به رده‌های سنی پایه اهمیت ویژه‌ای داده شده است و بوکس نونهالان را راه اندازی کردیم. بوکس ایران یک مسیری را آغاز کرده است که علاوه بر گذر از موانع به زودی شکوفا می‌شود. بوکسور‌ها را شناسایی می‌کنیم و حمایت‌های لازم را از آن‌ها انجام می‌دهیم. همه باید به کمک فدراسیون بوکس بیایند تا شاهد درخشش نونهالان و نوجوانان ایرانی در بوکس باشیم.

او گفت: سال گدشته فدراسیون سند راهبردی را ارائه داده است. مطمئن باشید روزی می‌رسد که با افتخار از موفقیت‌های بوکسور‌های ایرانی صحبت خواهیم کرد.

ثوری در پایان عنوان کرد: فدراسیون بوکس نیازمند وحدت است. تمام کشور‌ها از جمله قزاقستان، کوبا و. برای المپیک سرمایه گذاری کرده اند. ما باید این عقب افتادگی چندین ساله را جبران کنیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون بوکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار