مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان از اعزام بیش از ۴ هزار دانش آموز از استان برای شرکت در اردو‌های راهیان نور درمناطق عملیاتی خبر داد.

اعزام  ۴ هزار دانش آموز کرمانی به مناطق عملیاتیاحمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه اردو‌های راهیان نور برای دانش آموزان کار فرهنگی با ارزش و اثرگذاری است و تاثیرات آن بسیار زیاد است، گفت: در دوره کنونی که جوانان و بخصوص دانش‌آموزان مورد هجمه‌های جدی دشمنان قرار گرفته اند و ایمن سازی دانش آموزان از هر طریقی لازم و ضروری است، لذا اردو‌های راهیان نور می‌تواند در این مسیر فرهنگی تاثیر زیادی داشته باشد..

او با اشاره به اینکه یکی از اهداف دستگاه تعلیم و تربیت براساس تدوین سند تحول آموزش و پرورش این است که دانش آموزانی تربیت شوند که به حیات طیبه برسند و برای این منظور تمام ساحت‌های دانش آموزان باید پرورش یابد، بیان کرد: دستگاه آموزش و پرورش در اهداف، مسائل تربیتی، فعالیت ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همکاری ادارای و ستادی، نزدیک‌ترین مجموعه به سپاه بوده است.

اسکندری نسب به هدف گذاری برای اعزام قریب به ۴ هزار دانش آموز استان کرمان برای اردوی راهیان نور در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و افزود: از تاریخ ۱۱ آبان ماه ۹۸ قریب چهار هزار دانش آموز متوسطه دوم در قالب اردو‌های راهیان نور به مناطق جنگی جنوب اعزام خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزاری اردو‌های راهیان نور را مطابق دستورالعمل اردو‌های دانش آموزی دانست و عنوان کرد: مکان هائی در مسیر برای توقف و شب خوابی دانش آموزان و رانندگان در نظر گرفته شده است و تمام اتوبوس‌ها فقط تا ساعت ۲۳ شب حق حرکت دارند و سپس تا صبح روز بعد در این مکان‌های از پیش تعیین شده به استراحت خواهند پرداخت.

اوگفت: بهترین ایام فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی در دوران دانش آموزی هست و معلمان نقش بسزائی در تربیت و پرورش دانش آموزان ایفا می‌کنند.

 اسکندری نسب با بیان اینکه سپاه پاسدارن و مجموعه بسیج دانش آموزی با نگاه مساعدت و همکاری همیشه در مسائل فرهنگی و تربیتی، باری را از دوش آموزش و پرورش برمی دارد، افزود: راهیان نور برنامه‌ای اثر گذار است که در راستای رشد و تعالی فرهنگ و در جهت تکامل دینی می‌تواند به آموزش و پرورش کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار داشت: همکاری خوبی در راستای برگزاری اردو‌های راهیان نور دانش آموزی از لحظه حرکت تا برگشت صورت گرفته است و سپاه پاسداران نیز همچون گذشته این آمادگی را اعلام کرده است که برای برگزاری این اردو‌ها با آموزش و پرورش استان همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/ح

اعزام دانش آموزان کرمانی به اردوی راهیان نور از امروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار