مسئول کمیته انرژی دانشگاه اصفهان گفت: تصفیه فاضلاب خاکستری بهترین روش برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب است.

صرفه جویی ۲۰۰ متر مکعبی آب با استفاده از فاضلاب خاکستریشهرام مهدیان، کارشناس برق دفتر امور فنی و مسئول کمیته انرژی دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دانشگاه اصفهان در مسائل و محور‌های ۹ گانه مدیریت سبز، به طور کامل فعال است و حوزه‌های مختلفی را تشکیل داده است.

او ادامه داد: سعی داریم در هر زمینه، صرفه جویی انرژی، مواد و حفظ محیط زیست را داشته باشیم و این را سرلوحه کار قرار داده ایم به ویژه در حوزه برق، مکانیک و فضای سبز که کار‌های قابل توجهی را انجام داده و صرفه جویی‌های قابل توجهی داشتیم.

مهدیان افزود: کاری که ما انجام داده ایم نه تنها برای خود دانشگاه بلکه برای شهر اصفهان نیز نتایج قابل توجهی داشته است.

مسئول کمیته انرژی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: کار مهمی که انجام شده در زمینه کاهش مصرف آب است از جمله مجموعه خوابگاه‌هایی که در دانشگاه وجود دارد در یک نقطه متمرکز شده اند که دو سیستم بر روی آن‌ها نصب شده که یکی از آن‌ها مربوط به فاضلاب خاکستری است.
پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید
او گفت: این فاضلاب خاکستری که آب آشپزخانه و حمام وارد آن شده است پس از تصفیه، در آبیاری باغ‌ها و فضای سبز استفاده می‌شود.

مهدیان بیان کرد: مزیت این کار این است که در طول شبانه روز حدود ۲۰۰ متر مکعب آب و فاضلاب خاکستری تصفیه شده و از مصرف بی رویه آب شرب جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

فعالیت محور‌های ۹ گانه مدیریت سبز دانشگاه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار