در نشست با سفیران خارجی در کرمان مطرح شد؛

منطقه اقتصادی کرمان در دستور کار است/ خط پرواز کرمان باکشورهای مهمان ایجاد شود

نماینده مردم کرمان وراور درمجلس گفت: منطقه اقتصادی کرمان به عنوان چهارمین منطقه اقتصادی استان در دستور کار است.

منطقه اقتصادی کرمان در دستور کار است/ خط پرواز کرمان باکشورهای مهمان ایجاد شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در نشست پتانسیل‌های توسعه روابط اقتصادی فرامرزی با حضور انصاری معاون وزیر امور خارجه و جمعی از سفرا و رایزنان خارجی که در هتل پارس کرمان برگزار شد گفت: ما تسهیل سرمایه‌گذاری به شکل ویژه را در حوزه همکاری‌های مشترک بین کشور‌ها در دستور کار قرار دادیم.

او افزود: کشور‌هایی مثل چین سرمایه‌گذاری خوبی در استان کرمان انجام داده‌اند و این در شرایطی‌ است که استان کرمان قطب صنعت کشور و بالاترین و مهمترین فعالیت‌های صنعتی و معدنی کشور را دارد.

وی ابراز داشت: در استان کرمان منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، بم و سیرجان را داریم و به‌زودی منطقه ویژه اقتصادی کرمان هم ایجاد می‌شود.

پورابراهیمی خواستار تسهیل روابط بخش خصوصی ایران با بخش خصوصی سایر کشور‌ها از سوی سفرا و رایزنان خارجی شد وتصریح کرد: امروز صحبت ما این است که همکاری کشور‌ها می‌تواند در سطح بخش‌های خصوصی باشد.

 زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیزدر این نشست گفت: با توجه به اینکه بنده سفیر ایران در مالزی بودم، نقش سفیر را به خوبی در توسعه روابط درک می‌کنم.

او بیان داشت: زمانی که در مالزی سفیر بودم توانستم حجم مبادلات تجاری را از ۷۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برسانم، زیرا سعی می‌کردم ارتباط‌های زیادی برقرار کنم و به صورت مستقیم با استان‌های دو کشور در ارتباط بودیم و توانستیم امروز می تواند مانند آن شرایط ایجاد شود.

زاهدی اظهار کرد: نقش سفرا و رایزنان بسیار  مهم است و امیدواریم سفر سفرا و رایزنان خارجی به استان کرمان یک سفر کاری و جدی برای توسعه روابط تلقی شود.

فدایی استاندار کرمان نیز با اعلام اینکه باتوجه به جاذبه های گردشگری که استان دارد پروازهای مستقیمی از کرمان کشور های مهمان انجام شود گفت: باید زمینه ایجاد تورهای گردشگری بین کرمان و شهرهای کشورهای مهمان فراهم شود.

او افزود:اگر تسهیلاتی لازم باشد ما فراهم می کنیم تا روابط گردشگری بین ما  وکشورهای مهمان گسترده تر شود.

فدایی اظهار کرد: در بخش کشاورزی کرمان تولید پسته ،خرما ، محصولات گلخانه‌ای ،گیاهان دارویی و معادن فولاد و مس کرمان برجسته است.

ا‌و بیان کرد:شرکت های خارجی در استان کرمان سرمایه گذاری کردند  که ازجمله این شرکت ها فروکروم رفسنجان و شرکت ام وی ام در بم هستند.
استاندار کرمان گفت:ما علاوه بر روابط تجاری می توانیم روابط علمی و پژوهشی بین دانشگاههای کرمان وکشورها مهمان با هم داشته باشیم که باید روی این بحث  تمرکز شود.

انتهای پیام/ح

منطقه اقتصادی ویژه در کرمان

برچسب ها: سفیران ، روابط تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.