رییس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: استان کرمان با ۶۶ کشور جهان ارتباط تجاری دارد.

ارتباط تجاری کرمان با ۶۶ کشور جهان/رایزن های اقتصادی جلوی رفتارهای خصمانه ضد تجاری را بگیرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سیدمهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی استان کرمان درجمع سفرا ورایزنان اقتصادی چند کشور دنیا ونیز بخش خصوصی استان کرمان که در هتل پارس کرمان برگزارشد،با اعلام اینکه استان کرمان به مهمان نوازی معروف است گفت:ما از خودمون تعریف نمی کنیم جهانگرد معروف جهان مارکوپولو در باره کرمان در سفرنامه اش زیاد می گوید.

او افزود:استان کرمان استان برترین ها است به طور مثال  بزرگترین بنای خشتی جهان در کرمان  وبزرگترین معدن روباز جهان نیز درکرمان قرار دارد.

طبیب زاده با اشاره به اینکه کرمان هفت هزار اثر تاریخی دارد که  ۷۰۰ اثر ثبت شده  اند،اظهار کرد:کرمان در سال ۹۶ حدود ۶۵ میلیون واردت و صادرات داشت.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان داشت: بیشترین صادرات ما با کشور تاجیکستان بود که۱۱۵ میلیون کالا به این کشور صادر شد.

امیری رییس مجمع نمایندگان استان نیز دراین همایش با اشاره به اینکه فشار یکطرفه و ظالمانه امریکا بر مردم زیاد است گفت:امیدوارم این سفر زمینه همکاری اقتصادی و گردشگری باشد.
او افزود:تحربه تلخ که برای کشورهای امضا کننده برجام پیش آمد  نشان داد سهمی درتصمیم گیری های کلان ندارند.

رییس مجمع نمایندگان استان اظهارکرد:وابستگی نقطه ای در جهان درست نیست علی رغم همه فشارها ایران مثل آب مسیر رودخانه را باز می کند.
او با اشاره به اینکه ما اوج فشارها را پشت سر گذاشته ایم گفت:صندوق بین المللی پول تایید کرد تولید ناخالص ایران در سال ۲۰۲۰ افزایش پیدا می کند.
او با اشاره به اینکه همه فشارهای ارزی بر ایران در منطقه از نظر ارزی رتبه سوم را داریم بیان کرد:ما با کمک مردم و مسئولین جنگ تمام عیار اقتصادی را پشت سر گذاشته  و رشد تورم را مهار کردیم.

رییس مجمع نمایندگان استان با اعلام اینکه رشد قیمت ها را مهار کردیم اظهار کرد:حضور صادرکنندگان در بازارهای جهانی بیشتر شده است.

او گفت:مردم ما از سفرا و رایزنان انتظاردارند نگذارند رفتارهای خصمانه یک کشور روابط تجاری را با کشور ما بهم بزند.

امیری افزود:ما انتظار داریم شرایطی به وجود بیاید تا بخش خصوصی ما هزینه کمتری برای همکاری ها بپردازد.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد صادرات ما با کشورهای همسایه انجام می شود، اظهار کرد:بیشترین صادرات کرمان خرما،پسته، محصولات گلخانه ای،فولاد و مس است.

انتهای پیام/ح

کرمان با۶ کشوردنیا ارتباط تجاری دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار