اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان با استقرار پایگاه‌های جاده‌ای و شهری، آماده باش اورژانس هوایی و استقرار ایستگاه‌های سلامت نوروزی در روز طبیعت به مردم خدمات سلامت ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمحمد صابری رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ۴۴ پایگاه جاده‌ای و ۲۸ پایگاه شهری با تجهیزات کامل، آماده خدمت رسانی به همشهریان و مسافران در روز طبیعت است.

وی افزود: از این تعداد، ۲۸ دستگاه آمبولانس در مناطق مشخص شده تفریحی و پرتردد شهرستان کرمان از ساعت ۷:۰۰ تا ۲۳:۰۰ استقرار دارند.

صابری همچنین از استقرار آمبولانس‌ها در سایر شهرستان ها، همراه با تجهیزات کامل در ساعت اعلام شده و محل‌های مشخص شده خبر داد.

وی تصریح کرد: اورژانس هوایی نیز برای انجام ماموریت تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری در حال آماده باش است.

صابری یادآور شد: ایستگاه‌های سلامت نوروزی هم در محور‌های ورودی و خروجی مراکز شهرستان‌ها برای ارائه خدمات به مسافران در روز طبیعت، آمادگی کامل دارند.

وی به منظور حفظ سلامت مردم در این روز توصیه کرد: مردم از مصرف قارچ‌های موجود در طبیعت خودداری کنند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مردم خواست: با توجه به شرایط جوی، نکات ایمنی برای جلوگیری از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن (CO) هنگام استفاده از وسایل گاز سوز و ذغال را جدی بگیرند و از مصرف وسایل گازسوز و ذغال در چادر مسافرتی اجتناب کنند.

صابری به بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و افزود: مردم از استقرار و نصب چادر در حواشی ساحل رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی به خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل ها، تردد از مسیر‌های منتهی به رودخانه‌های با داشتن جریان سیل و در زمان بارندگی شدید و رفت و آمد از مسیر‌های کوهستانی به علت امکان ریزش سنگ جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: در هنگام بروز حادثه نیز سریعاً با تلفن ۱۱۵ اورژانس تماس بگیرند.

انتهای پیام/ب

توصیه های اورژانسی در روز طبیعت

برچسب ها: علوم پزشکی ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار