مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد گفت: راهپیمایی سیزده آبان باید به حرکتی جریان ساز تبدیل شود و برای همیشه در ذهن همگان باقی بماند.

سیزدهم آبان روزی ماندگار در تاریخ ایران استحجت الاسلام مصطفی گرجی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با بیان اینکه راهپیمایی روز ۱۳ آبان باید به یک حرکت جریان ساز تبدیل شود، گفت: روز سیزده آبان روز حرکت انقلابی بر مبنای اعتقادات دینی است و باید برای همیشه در ذهن و اندیشه همگان باقی بماند.

او افزود: در روز‌های باقی مانده به روز ۱۳ آبان برنامه‌های متعددی در بخش‌های فرهنگی و تبلیغی در سطح استان یزد برگزار می‌شود که برگزاری جلسات گفتگو در مساجد، فضاسازی شهری به ویژه در خیابان منتهی به محور‌های راهپیمایی، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست‌های سیاسی و.. از مهمترین این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام گرجی خاطر نشان کرد: روز ۱۳ آبان در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبارجهانی نامگذاری شده و یادآور سه واقعه مهم در سه دوره مختلف از تاریخ معاصر ایران است و به همین دلیل این روز، در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسیده است.

ادامه داد: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمیتوان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری برتر دانست.

انتهای پیام/ غ

سیزدهم آبان روزی ماندگار در کتاب تاریخ ایران  است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.