استاندار خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی اقتصاد کشور نیازمند همراهی بیشتر بخش خصوصی است.

تاکید بر لزوم همراهی بیشتر بخش خصوصی/ ظرفیت مناسب مرز‌های اقتصادی خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در حاشیه هفتادمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه گفت: در شرایط کنونی اقتصاد کشور نیازمند همراهی بیشتر بخش خصوصی است.

او با اشاره به تصویب تبدیل مناطق ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون در خراسان رضوی به مناطق آزاد تجاری – صنعتی ،تصریح کرد: این مناطق چندان فعال نیستند و فقط دوغارون در حوزه سوخت فعالیت دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از دستاورد‌های دولت برای خراسان رضوی تصویب ۲ منطقه آزاد سرخس و دوغارون بود که به رونق اقتصادی استان، توسعه صادرات و ایجاد اشتغال کمک بسیار می‌کند.

رزم حسینی افزود: مرز‌های اقتصادی خراسان رضوی با کشور‌های افغانستان و ترکمنستان فرصت خوبی برای استان و سایر نقاط کشور است، زیرا ایران از این ۲ مرز تحریم نیست و ارتباطات دو کشور یاد شده با خراسان رضوی بهتر از گذشته شده است.

او تصریح کرد: حضور اخیر وزرای ایران در کشور ترکمنستان در قالب برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور، بسترساز گسترش روابط تجاری این استان با آن‌ها شده و مسیر ترانزیت کالا از این استان به کشور‌های آسیای میانه را تسهیل می‌کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: مشکل تامین واگن برای صادرات ریلی از خراسان رضوی برطرف شده، این در حالی است که همیشه این استان در مقاطعی از سال در تامین واگن دچار مشکل بود.

رزم حسینی ادامه داد: مسئولیت تامین واگن برای صادرات ریلی از استان به بخش خصوصی واگذار شده و طبق گزارشی که در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ارائه شد، مشکل حمل و نقل ریلی استان با کشور‌های سی. آی. اس برطرف شده است.

خراسان رضوی با بیش از ۸۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور‌های ترکمنستان و افغانستان از موقعیت استراتژیکی برخوردار است.

خراسان رضوی  از طریق مرز دوغارون با کشور افغانستان و از طریق مرز سرخس با کشور ترکمنستان ارتباط تجاری دارد.
 
انتهای پیام// ز.م
 

سخنرانی استاندار خراسان رضوی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار