تاکید بر فعالیت دانش آموزان در عرصه پژوهشی و علمی/اعزام سالانه ۱۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان گفت: مهم ترین وظیفه دانش آموزان ورود به عرصه های پیشرفته علمی و پژوهشی است.

تاکید بر فعالیت دانش آموزان در عرصه پژوهشی و علمی/اعزام سالانه ۱۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوببه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ مجید سعادت رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان گفت: بسیج دانش آموزی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر گام دوم انقلاب حرکت جدید خود را آغاز کرده است و در این زمینه فعالیت می کند.

او افزود: محوری ترین موضوع گام دوم انقلاب جوانان است که بسیج دانش آموزی بیشترین ارتباط را با جوانان و نوجوانان دارد و در عرصه های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب وارد عمل شده است.

سعادت تصریح کرد: در عرصه علمی پژوهشی تقویت بنیه علمی دانش آموزان و المپیاد های علمی که در سطح بین المللی برگزار می شود در دستور کار بسیج دانش آموزی کرمان قرار دارد.

او عنوان کرد: درس آمادگی دفاعی در راستای فرهنگ ایثار و شهادت در برنامه درسی دانش آموزان گنجانده شده است و تلاش می شود در طول هفته به مدت سه ساعت در هفته در این خصوص فعالیت شود.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان بیان کرد: اصلی ترین و مهم ترین ابزار در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن زنده نگه داتشن یاد و خاطره شهدا است که ما هر سال حدود ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان پایه اول مقطع متوسطه دوم را برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می کنیم که تاثیر بسزایی در روحیه معنوی دانش آموزان دارد.

سعادت برگزاری یادواره شهدا را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در هر مدرسه ای از استان کرمان که واحد بسیج دانش آموزی دارد هر سال یادواره شهدا برگزار می شود که این برنامه دانش اموز محور است و توسط آن ها انجام می شود.

او افزود: در خصوص مسجد محوری و برقراری ارتباط بین مسجد و خانه توانستیم برنامه ای با عنوان “شهید بهنام محمدی” اجرا کنیم که بعد معنوی و مذهبی شخصیت دانش آموزان را تقویت می کند و بحث های آموزشی زیادی را در دل این برنامه اجرا می کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان گفت: از مجموع جمعیت سرزمینی که در آموزش و پرورش استان کرمان وجود دارد حدود ۳۵۰ هزار نفر آن ها به عنوان جامعه هدف محسوب می شود که بیش از ۲۲۰ هزار نفر از این دانش آموزان عضو بسیج دانش آموزی هستند که این مسئله یکی از نقاط قوت در زمینه رشد بسیج دانش آموزی محسوب می شود.

سعادت تصریح کرد: هر سال حدود ۱۰۰ هزار نفر از دانش آموزان عضو بسیج دانش آموزی بودند و سال اخر تحصیلی خود را در متوسطه سپری می کنند به سایر اقشار بسیج مانند دانشجویی، طلاب، محلات و … معرفی می شوند و در آنجا سازماندهی می شوند.

او گفت: دانش آموزان با ورود به عرصه های مختلف علمی و پژوهشی می توانند آینده نظام جمهوری اسلامی را در منطقه و جهان رشد دهند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان تصریح کرد: دانش آموزان با اتکا به خداوند متعال و با پیروی از افرادی چون شهید حسین فهمیده و شهید حججی بعد معنوی خود را تقویت کنند تا بتوانند نیاز نظام در عرصه های مختلف به نیروی کارآمد را رفع کنند.

سعادت عنوان کرد: بنابراین نیاز است خانواده ها با همکاری مدارس و نهادهای فرهنگی، دانش آموز مومن و تراز انقلاب را تربیت کنند و اگر این سه ضلع مدرسه، خانه و مسجد با هم هماهنگ نشوند ما به آن رشدی که در جوانان مد نظر داریم نمی رسیم.

انتهای پیام/ح

دانش آموزان بیشتر به عرصه پژوهشی وارد شوند

برچسب ها: پژوهش ، دانش آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.