کارشناسان هواشناسی با اعلام تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان سمنان تا دوشنبه آینده، درباره جاری شدن سیلاب در مسیل‌ها و خطر صاعقه در ارتفاعات هشدار دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: کشاورزان باید با توجه به سردشدن هوا، تنظیم دما و رطوبت گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ را مد نظر قرار دهند و محصولات باقی مانده پاییز نظیر انار، ذرت، گوجه فرنگی و پسته را هر چه زودتر برداشت کنند.

او افزود: باتوجه به تداوم فعالیت امواج ناپایدار جوی در استان سمنان، گلخانه‌داران هم باید شدت نور گلخانه‌ها را تنظیم و استحکام سطوح پوششی آن را کنترل کنند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز داشت: کشاورزان شاخه‌های خشکیده و آلوده در باغ‌ها را جمع آوری کرده و بسوزانند و دامداران نیز از چرای دام در ارتفاعات خودداری کنند.

به گفته او، کشاورزان توجه داشته باشند تا ۷۲ ساعت آینده زمان مناسبی برای سم‌پاشی و محلول پاشی نیست.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان سمنان، بارندگی در استان سمنان در ۲۴ ساعت گذشته به این شرح است: (اعداد به میلیمتر)

دیباج ۲۵/۴، چارطاق پرو ۱۶/۲، کلاته رودبار ۱۵، ملاده ۱۳/۸، زمان آباد ۱۲، نور ۱۲، دلبر ۱۰، رضا آباد ۱۰، شاهرود ۷
میامی ۹/۸ به همراه تگرگ و رعد و برق، بسطام ۹، شهمیرزاد ۵/۵ به همراه تگرگ و رعد و برق، باغستان ۸، کوهان ۸/۵، مجن ۱۲، نردین ۶، فرومد ۸/۴، قلعه نو خرقان ۹/۹، کلاته خیج ۹، فولاد محله ۲/۵، بیارجمند ۲/۱، احمدآباد ۱/۸، استربند ۶، عباس آباد ۱/۵، ده صوفیان ۲، دیزج ۵، ده ملا ۴، تاش ۶، جیلان ۸، نگارمن ۹/۲، آستانه ۳/۵، قلعه بالا ۹/۵، شه سفید ۰/۲ و دامغان و امیریه کمتر از ۰/۱.
بارندگی در استان سمنان تا دوشنبه هفته آینده ادامه دارد و در این مدت در اغلب مناطق باران و در ارتفاعات و نواحی شمالی برف می‌بارد. بارش برف به همراه مه آلودگی و کاهش دید است.

انتهای پیام / م

پیش بینی بارش برف به همراه مه آلودگی و کاهش دید در استان سمنان در هفته آینده

برچسب ها: هوا شناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار