میرکتولی گفت: مقرر شده است با نظر وزیر بهداشت یک رزمایش ملی تا پایان سال در حوزه پدافند غیرعامل سلامت برگزار شود .

طرح اجرای رزمایش ملی پدافند غیرعامل سلامت کلید خوردنفیسه میرکتولی رئیس ادر پدافند غیرعامل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پدافند غیرعامل در حوزه سلامت اظهار کرد: ما در وزارت بهداشت تولیت دفاع غیر نظامی را مدنظر قرار دادیم و در حوزه های شیمیایی، هسته‌ای و پرتوی، امنیت سلامت، کالبدی، سایبری و سلامت دفاعی برنامه ریزی های لازم را انجام دادیم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت موظف است تهدیدات حوزه سلامت را شناسایی کند و برای پاسخ به این تهدیدات برنامه ریزی های لازم را در حوزه های زیستی، شیمیایی، هسته ای و پرتوی، امنیت سلامت، کالبدی، سایبری و سلامت دفاعی انجام دهد.


بیشتر بخوانید: پدافند غیر عامل وزارت بهداشت، مرجع CBRNE در حوزه سلامت


اداره پدافند غیرعامل وزارت بهداشت زیر نظر مستقیم وزیر

 رئیس اداره پدافند غیرعامل وزارت بهداشت بیان کرد: ساختار اداره پدافند غیرعامل وزارت بهداشت ارتقا پیدا کرده است و مستقیم زیر نظر وزیر اداره می شود و گروه های تخصصی و کارشناسی مختلفی تشکیل شده است.

میرکتولی بیان کرد: مقرر شده است با نظر وزیر بهداشت یک رزمایش ملی تا پایان سال در حوزه پدافند غیرعامل سلامت برگزار شود و برنامه هایی در هفته پدافند غیرعامل داریم و روزهای هر روز یک شعار مختص به خود را دارد  و پیامک هایی به مسئولان ارسال می کنیم و سایت پدافند غیر عامل وزارت بهداشت را بارگذاری کرده ایم.

 رئیس اداره پدافند غیرعامل وزارت بهداشت تصریح کرد: الزامات طراحی مناسب بیمارستان ها و مراکز درمانی مطابق استاندارهای پدافند غیرعامل را اجرایی کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار