دانمارک از موافقت خود با تکمیل خط لوله گازی نورد استریم دو خبر داد.

دانمارک: با تکمیل خط لوله گازی نورد استریم ۲ موافقیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دانمارک از موافقت خود با تکمیل خط لوله گازی نورد استریم دو خبر داد.

بر این اساس، موافقت دانمارک با تکمیل خط لوله گازی «نورد استریم دو» از طریق خاک خود، یک پیروزی برای آلمان و روسیه و ضربه‌ای به آمریکا که همواره احداث و بهره برداری از این خط لوله گازی را به باد انتقاد گرفته است، محسوب می‌شود.

اشتفن زایبرت، سخنگوی دولت آلمان امروز در یک کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران در برلین در این باره اظهار داشت: همواره گفته ایم خط لوله گازی «نورد استریم دو»، جنبه سیاسی نیز دارد. ما پیوسته این را هم گفته ایم که مساله ترانزیت گاز از طریق اوکراین باید همچنان در آینده نیز استمرار داشته باشد.

وی افزود: در همین ارتباط بود که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، دو روز پیش در یک گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر این مساله تاکید کرد. در واقع مساله این خط لوله یکی از محور‌های مباحث تلفنی آن دو بود. به همین علت ما همچنان از کمیسیون اروپا برای انجام مذاکرات سه جانبه با روسیه و اوکراین در خصوص ترانزیت زودهنگام گاز حمایت می‌کنیم.

دانمارک روز چهارشنبه اعلام کرد (سرانجام) مجوز لوله گذاری زیرزمینی خط لوله گازی مشترک میان آلمان و روسیه از طریق خاک خود را صادر کرده است. در واقع این مجوز به مثابه وارد آوردن ضربه‌ای به آمریکاست که تاکنون سرسختانه با احداث این خط لوله مخالفت کرده است.

این تصمیم آژانس انرژی دانمارک در این زمینه برای دولت‌های روسیه و آلمان که همواره با قاطعیت از آن حمایت می‌کرده اند، یک پیروزی واقعی محسوب می‌شود. با تکمیل این طرح، گاز روسیه به طور مستقیم از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل خواهد شد. این خط لوله قرار است طبق برنامه، گاز طبیعی روسیه را در مسیری حدودا یکهزار و دویست کیلومتری از روسیه به اروپا منتقل کند.

این خط لوله گازی تا به حال مورد انتقاد آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی بوده است که ادعا می‌کنند بهره برداری این خط انرژی می‌تواند وابستگی اروپا به روسیه را به عنوان یک تامین کننده انرژی افزایش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار