مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت : یهودیان قبل از تولد با پیامبر اسلام دشمنی داشتند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با یادآوری دشمنی‌های یهود ونصارا با پیامبر عظیم الشان اسلام گفت : یهودیان که از نابودی خود، توسط پیامبر اسلام (ص) آگاه بودند، با شناسایی نور نبوت در اجداد پیامبر (ص) و با تطبیق آن با علائم ذکر شده در کتاب‌¬های آسمانی سعی در خاموش کردن این نور داشتند، اما با تلاش‌هایی که برای حفظ جان آخرین پیامبر الهی (ص)، صورت گرفت، یهودیان در عملی کردن نقشه خود ناکام ماندند.

او گفت : امروز استکبار جهانی با بوجود آوردن گروه‌های تکفیری و داعش در صد ضربه زدن به دین اسلام هستند. 

او به نقش پیامبر در کنار زدن افق‌های تیره زمان جاهلیت اشاره کرد وافزود: پیامبر اسلام (ص) با سیره و اخلاق حسنه وتعالیم و آموزه‌های قرآنی بشریت را به راه راست رهنون ساخت.

او با اشاره به گسترش روز افزون مسلمان در جهان گفت: با وجود دشمنی‌های فراوان یهود و نصارا تعداد مسلمان از ۷ میلیون مسلمان در زمان پیامبر اسلام (ص) به یک و نیم میلیارد مسلمان رسیده وهر روز شاهد گرایش دیگر ادیان به اسلام هسیم.

حجت الاسلام ایرانی به ابعاد فردی و اجتماعی فرهنگ نبوی در جامعه اشاره و گفت: احترام و مدارا با مردم از ویژگی‌های پیامبر رحمت و مهربانی‌ها است به گونه‌ای که با گفتار و کردارشان، بهترین آداب زندگی را به آنان می‌آموختند و درشت خویی آنان را، با صبر و حوصله تمام تحمل کرده و در عین حال، تلاش می‌کردند تا آنان مسائل دین را بیاموزند.

او با بیان اینکه الگو پذیری از سیره پیامبر اکرم (ص) نیاز امروز جامعه است گفت: الگوگیری از سیره پیامبر اکرم (ص) امری مهم و ضروری و حضرت رسول اکرم (ص)، برترین الگوی رفتاری برای بشریت است که قرآن مجید آن حضرت را به‌عنوان «اسوه حسنه» یاد می‌کند و اکنون وظیفه ماست که رفتار پیامبر (ص) را که بهترین الگو است، سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جوانرود به ضرورت الگوپذیری از سیره پیامبر اکرم (ص) در جامعه اشاره کرد وگفت: فاصله گرفتن از سیره و منش پیامبر (ص) بزرگترین مشکلات جامعه امروز است.

حجت السلام محمدمهدی مرادی افزود: تمسک به سیره پیامبر عظیم الشان اسلام بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می‌سازد .

 

 

انتهای پیام/د

دشمنی یهودیان قبل از تولد با پیامبر اسلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.