مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : بارندگی‌های چند روز اخیر استان خسارتی به همراه نداشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه ضمن اشاره به عبور موج بارش‌ها از آسمان استان، گفت : براثر فعالیت این سامانه بارشی در برخی از معابر شاهد آب گرفتگی و بالا آمدن آب بودیم که این موضوع با تلاش ماموران شهرداری‌ها برطرف شد.

او گفت : براساس پیش بینی‌های هواشناسی سال آبی نرمالی را پشت سر خواهیم گذاشت، اما بارش‌ها در سال جاری با شدت بیشتر و در مدت زمانی کوتاه رخ می‌دهد.

بالایی گفت: به عنوان مثال در سال‌های گذشت در طول سه روز ۳۰ میلیمتر باران می‌بارید، اما در بارش‌های امسال می‌بینیم که این حجم از بارش در حدود ۱۲ ساعت رخ داد.

او افزود: این حجم از بارش‌ها در مدت زمانی کوتاه بدون شک منجر به جاری شدن حجم زیادی از آب در معابر می‌شود که اگر مورد توجه قرار نگیرد به آبگرفتگی منجر خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: به شهرداری‌ها توصیه کرده ایم که با لایروبی به موقع و انجام تمهیدات لازم از ایجاد مشکل برای شهروندان جلوگیری کنند و با دستگاه‌های کم کار در این زمینه نیز برخورد خواهیم کرد.

بالایی از مردم خواست که به توصیه‌های هواشناسی توجه کرده و از استقرار در حریم رودخانه‌ها پرهیز کنند تا شاهد بروز حوادث دلخراش نباشیم.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای فصل بارش تاکنون به صورت میانگین ۵۱ میلی‌متر باران در سطح آستان باریده است.

محمد خسروی افزود: این بارش‌ها در سطح شهر کرمانشاه به ۶۶ میلی‌متر می‌رسید.

او گفت: از بامداد امروز تاکنون به صورت میانگین ۹ میلیمتر باران در سطح استان باریده است که بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به بخش گواور با ۲۳ میلی‌متر است.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه گفت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز تا اواخر هفته آینده آسمان کرمانشاه جوی آرام را تجربه خواهد کرد.

او افزود: در این هفته در برخی ساعات شاهد بارش‌های پراکنده‌ای خواهیم بود، اما این بارش‌ها تاثیرگذار نیستند.

مدیرکل هواشناسی گفت: در روز‌های پنجشنبه و جمعه شاهد تشکیل مه صبحگاهی در برخی نواحی کوهستانی، سردسیر و حواشی رودخانه‌ها خواهیم بود تا با خروج سامانه بارشی از جو منطقه، برای هفته آینده شاهد بارشی برای سطح استان نباشیم .

 

 

انتهای پیام/د

۵۱ میلیمتر باران بارید

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.