مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه هشتم آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان مسلح درنیکشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهمترین حوادث امروز چهارشنبه هشتم آبان ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان مسلح درنیکشهر

جانشین فرماندهی انتظامی  سیستان وبلوچستان  از دستگیری ۵ نفر از اعضای یک باند سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شهرستان نیکشهر و اعتراف آن‌ها به ۲۳ فقره سرقت خبر داد.

سردار احمد طاهری گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شهرستان نیکشهر موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: مأموران انتظامی با انجام تحقیقات و با استفاده از سرنخ‌های موجود توانستند یکی از سارقان را شناسایی و او را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سردار طاهری با اشاره به کشف یک قبضه کلت کمری و هفت تیر جنگی از این متهم بیان کرد: متهم در ابتدا منکر هر گونه سرقت شد، اما در مواجهه با اسناد و ادله پلیس به ۲۳ فقره سرقت موتورسیکلت با همدستی ۴ نفر دیگر اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به اینکه سایر همدستان این متهم گریخته و خود را پنهان کرده بودند تحقیقات پلیس برای دستگیری آن‌ها ادامه یافت تا سرانجام مأموران با تلاش شبانه روزی و انجام یکسری تحقیقات تخصصی مخفیگاه سارقان را شناسایی و هر ۴ نفر آن‌ها را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او ابراز داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۷۰۰ کیلو ماهی قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۷۰۰ کیلو ماهی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت تویوتا خبر داد.

سرهنگ حیدرعلی کیخای مقدم  گفت: روز گذشته ماموران ایست بازرسی شهرستان چابهار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت تویوتا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن ۷۰۰ کیلوگرم انواع ماهی قاچاق و فاقد مجوز گمرگی و بهداشتی کشف کردند.

سرهنگ کیخا مقدم تصریح کرد: ارزش این محموله ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است که در این رابطه خودرو توقیف و یک متهم نیز پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در "چابهار"

 فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از توقیف یک دستگاه تریلی حامل ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.

سرهنگ حیدرعلی کیخای مقدم گفت: روز گذشته مأموران مستقر در ایست و بازرسی شهید "یدالهی" این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "چابهار-جکیگور" به یک دستگاه تریلی تانکردار مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۲۹ هزار لیترگازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی خاطر نشان کرد: خودروی مذکور توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص قاچاق سوخت و کالا با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دستگیری قاچاقچی صندل در جکیگور

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از دستگیری قاچاقچی صندل در جکیگور و کشف بیش از ۶۰۰ جفت انواع صندل خبرداد.

حیدر میرزایی  اظهار کرد: مأمورین هنگ مرزی جکیگور در حین گشت زنی به منظور اجرای مأموریت‌های محوله به یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروز مشکوک شدند که راننده خودرو بدون توجه به دستور توقف مأمورین اقدام به متواری شدن شد که با درگیری مسلحانه خودرو متوقف و در بازرسی انجام شده تعداد ۶۰۱ جفت انواع صندل مردانه، زنانه و بچگانه قاچاق کشف شد.

حیدر میرزایی بیان کرد: با دستگیری متهم، اقدامات مربوط به رسیدگی پرونده در تعزیرات حکومتی شهرستان ایرانشهر انجام شد.

او  تصریح کرد: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز، با توجه به نحوه کشف کالا، عدم ارائه مدارک گمرکی و اظهارات متناقض متهم، رأی بر محکومیت قاچاقچی به پرداخت ۷۶۰ میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کفش‌های مکشوفه صادر کرد.

میرزایی گفت: با توجه به اینکه خودروی حامل کالای قاچاق متعلق به شخصی جزء قاچاقچی بوده است، شعبه به میزان ۷۰ میلیون ریال به جزای نقدی متخلف اضافه و خودرو به مالک مسترد شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار