فرماندار انارگفت: شهرستان انار از نقاط حاصلخیز پسته کاری در کشور محسوب می‌شود و بیشترین محصول پسته در ارقام اکبری، کله قوچی، فندقی، احمدآقایی و اوحدی در این منطقه، بدست می‌آید.

برداشت ۱۷ هزار تن پسته در اناربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علی زهرودی فرماندار اناربا اشاره به برگزاری جشن پسته اکبری در شهرستان انارگفت: این آیین با حضور جمعی از میهمانان داخلی و خارجی، مسئولان، کشاورزان، پژوهشگران، تولیدکنندگان و تجار روز پنجشنبه نهم آبان در این شهرستان برگزار می‌شود.

او افزود: همچنین در حاشیه جشن پسته نمایشگاه محصولات، ادوات و تجهیزات بخش کشاورزی، صنایع دستی و غذایی و عرضه محصول پسته در ۳۹ غرفه برپا می‌شود.

او تاکید کرد: اجرای برنامه‌های شاد و متنوع با حضور گروه‌های فرهنگی و هنری، اجرای ورزش‌های بومی و محلی و مسابقات طناب کشی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در جشن پسته اکبری است.

زهرودی با اشاره به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان انار افزود: در طی برگزاری جشن تور انارگردی نیز توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود و از سایت فروش آنلاین پسته اکبری نیز رونمایی خواهد شد.

مردم شهر‌ها و روستا‌های انار در باغداری، کشاورزی فعالیت می‌کنند که عمده فعالیت آنان در به ثمر رساندن محصولات پسته است و اکبری اناری به عنوان مرغوبترین پسته ایران شناخته می‌شود.

شهرستان انار در فاصله ۲۱۰ کیلومتری شمال مرکز استان و مرز استان‌های یزد و کرمان واقع شده است این شهرستان محل برداشت ارقام پسته به ویژه پسته اکبری است .

انتهای پیام/ح

جشنواره پسته اکبری انار

برچسب ها: پسته ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار