صفحه مجازی تاریخ ایران و جهان ویدئویی را از روایت رهبرمعظم انقلاب پیرامون قیام توابین منتشر کرد.

باید روز عاشورا از امام حسین دفاع می‌کردید!‌ +فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکم ماه ربیع الاول مصادف با است با قیام توابین، قیام شیعی که پس از واقعه کربلا با هدف انتقام از قاتلان امام حسین(ع) صورت گرفت.  ‌توابین از سال ۶۱ قمری پس از واقعه عاشورا، مخفیانه در پی جمع‌آوری نیرو و اسلحه بودند.

همزمان با یکم ربیع الاول و سالگرد قیام توابین ، صفحه مجازی تاریخ ایران و جهان از صفحات وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای با انتشار ویدئویی از بیانات رهبرمعظم انقلاب پیرامون قیام توابین نوشت:

«باید روز عاشورا از امام حسین دفاع می‌کردید!‌
قیام توابین (یکم ربیع الاول) به روایت رهبر انقلاب‌

«توابین آن جماعتی بودند که بعد از آنکه حادثه‌ کربلا اتّفاق افتاد و امام حسینِ عزیزِ دل پیغمبر با آن وضع به شهادت رسید و آن‌همه حادثه اتفاق افتاد، اینها به جوشش آمدند که عجب، ما نشسته‌ایم؟ بلند شدند قیام کردند -عدّه‌ زیادی هم بودند- رفتند، حکومت هم با اینها مقابل شد، همه‌ آنها هم کشته شدند، شهید شدند.‌

امّا آیا اثر کار صد نفر از آنها به قدر اثر کار آن غلامِ سیاهی است که در کربلا شهید شد؟ اثر صد نفر از آنها به قدر اثر یک نفر حبیب‌بن‌مظاهری است که در کربلا شهید شد؟ نه، [چون] کار را به وقت خودش انجام ندادند. اگر شماها میخواستید دفاع کنید از امام حسین، از پیغمبر، از حریم ولایت، از حرکت حق در مقابل باطلِ یزیدی، روز عاشورا باید [کاری] میکردید؛ وقت را از دست دادید! این تاریخ است؛ در تاریخ نمونه‌های این‌جوری فراوان داریم.» ۱۳۹۷/۱۱/۲۹‌»

باید روز عاشورا از امام حسین دفاع می‌کردید!‌ +فیلم

در ادامه ویدئویی از بیانات رهبرمعظم انقلاب را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار