مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : تداوم بازگشایی مرز خسروی می‌تواند در راستای توسعه گردشگری در تمامی ابعاد موثر باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : رویداد مهم اربعین فرصتی مذهبی بود و سبب شد ما بتوانیم از این ظرفیت عظیم استفاده‌هایی در راستای معرفی کردن استان و قابلیت‌های آن داشته باشیم.

او گفت : عبور ۲ میلیون نفر از استان کرمانشاه و همچنین بازگشایی مرز خسروی سبب شد که حال و هوای استان دچار یک شور و نشاط حسینی شود و در این راستا دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام خدمت‌رسانی به زوار کردند.

او با اشاره به کار‌های تبلیغاتی در طی مسیر زوار، افزود: با همکاری دستگاه‌ها و همچنین اداره راهداری و حمل و نقل پایانه‌ها اقدام به نصب بنر‌های جاذبه‌های گردشگری و به خصوص در معروفی رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ را داشتیم که با استقبال زوار این جاذبه‌ها معرفی شدند.

قادری گفت: بازدید از مجموعه فرهنگی و تاریخی طاق‌بستان، بیستون و آناهیتا در اربعین امسال در مقایسه با سال گذشته به ترتیب با رشد ۷۱، ۵۰ و ۱۶ درصدی روبه‌رو بود که در مورد هتل‌ها و مهمانسر‌اها، تخفیف ۵۰ درصدی آن‌ها در مسیر زوار مورد استقبال قرار گرفت و این امر موجب رضایتمندی هتلداران و همچنین زوار شد.

او گفت: تداوم بازگشایی مرز خسروی می‌تواند در راستای توسعه گردشگری در همه ابعاد، گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت، گردشگری تاریخی و تفریحی موثر باشد.

قادری گفت: طی ۶ ماه نخست سال‌جاری، ورود گردشگران خارجی به استان ۴۰ درصد نبست به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است که یکی از برکات آن بازگشایی مرز خسروی است .

 

 

انتهای پیام/د

افزایش ۷۱ درصدی بازدید از طاق‌بستان در اربعین امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.