مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: ۶۹ شکارچی متخلف در عملیات‌های گشت و کنترل تخلفات شکار و صید در شش ماه امسال دستگیر شدند.

نیره پورملائی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: در شش ماهه اول سال جاری با تلاش شبانه روزی سبز جامگان استان عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشتند به طوری که در این مدت ۶۹ نفر شکارچی غیرمجاز دستگیر و پرونده آن‌ها به مقامات قضایی ارجاع شده است.

او افزود: در عملیات‌های گشت و کنترل یگان محیط زیست، از متخلفان شکار و صید، ده‌ها قبضه سلاح مجاز، غیرمجاز، جنگی، دوربین چشمی، مسافت سنج، فشنگ گلوله‌زنی کشف و ضبط شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: بایستی قدردان تلاش‌های محیط بانان استان باشیم که علی رغم تمام کمبود‌ها و مشکلات به صورت شبانه روزی به گشت و کنترل و حفاظت از تنوع زیستی استان اهتمام دارند.

پور ملائی تصریح کرد: این کشفیات در شهرستان‌های اردکان، کوهستان شیرکوه شهرستان تفت، اردکان، بهاباد، میبد، منطقه کالمند بهادران شهرستان مهریز، اشکذر، منطقه حفاظت شده باغ شادی شهرستان خاتم، ابرکوه، منطقه شکار ممنوع اریز بافق و برخی نیز از سوی گشت سیار یگان اداره کل صورت گرفته است.

او ادامه داد: برخی افراد بدون توجه به ارزش بسیار بالایی که حفاظت از محیط زیست و گونه‌های جانوری آن دارد، اقدام به شکار غیرقانونی برای لذت‌ جویی و منافع شخصی می‌کنند.

انتهای پیام/ی

دستگیری ۶۹ نفر شکارچی غیرمجاز در یزد

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار