مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از جابجایی بیش از ۵۴۴ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار گفت: در ۷ ماهه نخست امسال در مجموع صادرات، واردات، ترانزیت ورودی و خروجی ۵۴۴ هزارو ۳۱۸ تن کالا از طریق پایانه مرزی بیله سوار جابجا شده است.

او افزود: در این مدت ۲۵۰ هزارو ۶۴ تن کالا توسط ۱۱ هزارو ۳۰۲ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده که از این تعداد ۲۲۵ هزار و ۴۵۰ تن کالا توسط ۱۰ هزارو ۲۵۲ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۴ هزار و ۶۱۴ تن کالا توسط هزار و ۵۰ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی، میل گرد، سیب زمینی و آهن آلات را عمده کالا‌های صادراتی ایرانی عنوان کرد.

رحمتی با بیان اینکه این میزان کالای ایرانی به کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده افزود: در مدت یاد شده بیش از ۹۵ هزارو ۸۵۳ تن کالا توسط ۳ هزارو ۹۴۶ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

او تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، سنگ‌های ساختمانی، پروفیل و نمک عمده‌ترین کالا‌های ترانزیت خروجی شده هستند.

انتهای پیام/ح

افزایش 22 درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.