مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: به منظور ایمن سازی راه ها، شیب شیروانی محور‌های شریانی استان اصلاح می‌شود.

شیب شیروانی راه‌های استان اصلاح می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علی علیخانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: به منظور ایمن سازی راه‌های استان، نقاطی از شبکه جاده‌ای که بر اساس تحلیل تصادفات سال‌های گذشته، دارای بالاترین آمار واژگونی‌ها بوده، با همکاری پلیس راه استان شناسایی و در اولویت برنامه اصلاح شیب قرار گرفته است.

او با بیان اینکه اصلاح شیب‌های شیروانی کمک زیادی به کاهش شدت تصادفات ناشی از واژگونی می کند، افزود: ایراد و نقص در شیب‌های شیروانی تمام شبکه جاده‌ای استان نبوده و ساختار راه‌ها مطابق با استاندارد‌های فنی است، اما به منظور کاهش صدمات تصادفاتی که به دلیل عدم توجه راننده و خواب آلودگی رخ می‌دهد، شیب‌ها اصلاح می‌شوند.

علیخانی اظهار داشت: در یک ماه گذشته در بیشتر شهرستان‌ها، یک اکیپ اصلاح و کاهش شیب شیروانی با اولویت نقاط پرحادثه به صورت امانی و با توان تجهیزاتی و فنی مجموعه ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های تابعه فعال شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد افزود: با هدف افزایش طول راه‌های اصلاح شیب شده و بهبود این شاخص در شبکه جاده‌ای استان در کوتاه مدت، حداقل دو قرارداد به صورت پیمانی و از محل اعتبارات ملی برنامه ریزی شده که یکی از آن‌ها در وضعیت انعقاد پیمان و دیگری در مرحله انجام تشریفات مناقصه است.

علیخانی تصریح کرد: جاده‌های استان یزد به لحاظ قرار گرفتن در مرکز جغرافیای ایران از تردد نسبتا بالایی برخوردار است و با توجه به کویری بودن منطقه مرکزی ایران، ایمن سازی جاده‌ها امری ضروری است.

انتهای پیام/ غ

اصلاح شیب جاده‌ها صدمات ناشی از واژگونی را کاهش می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.