همدان به میزبانی مرحله نهایی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انتخاب شد.

همدان میزبان مرحله نهایی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از برگزاری بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی  کشور به میزبانی همدان خبر داد و گفت: دور نخست این جشنواره ماه گذشته در همدان و با حضور ۴۵۰ نفر از دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد.

او بیان کرد: مرحله نهایی این جشنواره  متشکل با حضور   ۶۰۰ نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه رقابت‌های مرحله نهایی این جشنواره از ۷ آبان آغاز می‌شود، افزود: از ۳۸۱ نفر از شرکت کنندگان این جشنواره طی سه مرحله اختتامیه تجلیل می‌شود.

حیدری مقدم افزود: فضای دانشگاه علوم پزشکی همدان با برگزاری این رویداد بزرگ قرآنی، معنوی و مذهبی شده و این مهم یک افتخار برای این دانشگاه به شمار می‌رود.

او گفت: در خلال برگزاری این رویداد بزرگ قرآنی- دانشگاهی ۱۱ کارگاه آموزشی با حضور اساتید و اندیشمندان مجرب علوم قرآنی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت در اختتامیه این جشنواره خبر داد و گفت: در مراسم توزیع جوایز برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت، تلاش داریم از حضور مقام‌ها و شخصیت‌های استانی نیز بهره‌مند شویم.

حیدری مقدم بیان کرد: حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها نیز در مرحله نهایی جشنواره حضور خواهد داشت.

او از برگزاری «نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور» به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز خبر داد و گفت: این نشست روز پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی در خصوص ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی، دانشجویی، علمی و آموزشی دانشگاه‌ها هم‌فکری و تبادل نظر خواهند کرد. 

حیدری مقدم مشارکت حداکثری دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی در جشنواره قرآن و عترت را یکی از اهداف و آرمان‌های برگزاری جشنواره ذکر کرد و گفت: فارغ از موضوع رقابت که طبیعت برگزاری جشنواره است، افزایش انگیزه دانشجویان علوم پزشکی به فعالیت‌های قرآنی یکی از اهدافی است که می‌تواند به رشد و بالندگی جشنواره کمک کند.

او افزود: شماری از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز برای حضور در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، دعوت شده‌اند.

بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت امسال با ثبت نام ۸۲ هزار نفر-رشته، رکوردی بی‌سابقه در این جشنواره به ثبت رسید.

انتهای پیام/د.ا

مرحله نهایی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در همدان برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار