امیر مهدی علوی درباره آخرین شرایط برگزاری بازی تیم ملی فوتبال ایران با عراق در بصره و انتخاب حریف تدارکاتی تیم ملی توضیحاتی ارائه کرد.
 
به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران درباره اعتراض فدراسیون فوتبال کشورمان به انتخاب احمد ابراهیم مخادمه اردنی به عنوان داور دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل عراق بیان کرد: نظراتی که در این زمینه مطرح می شود بر ۲ بخش است. برخی اعتقاد دارند این اعتراض باید به شکل رسمی و علنی باشد و برخی دیگر هم معتقد هستند باید در رایزنی ها و مذاکراتی که بین فدراسیون فوتبال و مسئولان AFC صورت می گیرد، انجام بشود.
 

باید در حوزه داوری بازی ایران و عراق شرایط عادلانه ای رقم‌ بخورد

او افزود: این موضوع در هر ۲ بخش پیگیری می شود اما اجازه بدهید با توجه به اینکه بحث اعتراض به انتخاب این داور، دارای جزئیات خاصی است، درباره جزئیات بعدی اظهارنظر خاصی نکنم. به هر حال فدراسیون فوتبال ایران اعتقاد دارد باید شرایط عادلانه ای در حوزه داوری بازی عراق و ایران رقم بخورد. خوشبختانه هدایت الله ممبینی، رئیس کمیته داوران فدراسیون هم عضو کمیته داوران AFC است و بی شک این موضوع به اطلاع مبادی تصمیم گیر حوزه داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا می رسد.

علوی درباره دلیل سفر عبدالخالق مسعود، رئیس فدراسیون فوتبال عراق به ایران گفت: طی روزهای اخیر مباحثی درباره برگزاری دیدار ایران و عراق مطرح بوده و به همین دلیل شنبه هفته آتی او به ایران می آید و نشستی را با ریاست فدراسیون فوتبال کشورمان برگزار می کند. محورهای این نشست هم درباره برگزاری مسابقه، شرایط مربوط به میزبانی و همکاری های ۲ کشور است. به تازگی هم وزیر ورزش عراق با سفل به تهران از امکانات فدراسیون فوتبال و تیم های ملی بازدید کرد.

باید شرایط داوری بازی ایران و عراق عادلانه باشد/ AFC تصمیم گیرنده نهایی درباره برگزاری بازی در بصره است/ حریف تدارکاتی تیم ملی تا پایان هفته مشخص می شود

ساکت و هیئت همراهش چهارشنبه به عراق می روند

او ادامه داد: البته از حدود ۲ ماه پیش برنامه ریزی هایی صورت گرفته بود تا در آستانه این بازی هیئتی ایرانی به سرپرستی محمدرضا ساکت عازم بصره شود که این سفر هم چهارشنبه این هفته انجام خواهد شد. ساکت همراه رضا نقی پور(مسئول حراست فدراسیون فوتبال) مهدی خراطی(مسئول اجرایی تیم ملی) و امید جمالی(مسئول امور بین الملل) تیم ملی به صورت زمینی و از طریق مرز کشورمان به این سفر می روند.
 

تصمیم گیری نهایی درباره برگزاری بازی ایران و عراق در بصره با فیفا و AFC است

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: قرار است در این سفر شرایط میزبانی عراقی ها، امکانات محل اقامت تیم ملی، هتل، ورزشگاه محل تمرین و محل برگزاری بازی با حریف که البته خیلی از آنها انجام شده است مورد بررسی قرار بگیرد و نمایندگان فدراسیون برای اطلاع بیشتر از وضعیت کشور میزبان، بازدید میدانی انجام بدهند. البته تصمیم گیری نهایی درباره برگزاری این بازی به میزبانی عراق عهده AFC است و اینگونه نیست که فدراسیون ایران یا عراق تصمیم گیرنده باشند. در نهایت افسران امنیتی AFC و فیفا شرایط را تعیین و تائید می کنند و برهمان اساس اقدام های بعدی صورت می گیرد.
 

رسانه های عراقی به شایعات دامن می زنند

او درباره احتمال تغییر محل برگزاری این بازی بیان کرد: تاکنون اطلاع جدیدی به فدراسیون فوتبال ایران در این زمینه ارائه نشده اما خود رسانه های عراقی به شایعات دامن می زنند. تاکنون فدراسیون عراق به صورت رسمی و قطعی اعلام نکرده محل برگزاری بازی تغییر می کند.

بیشتر بخوانید: داور دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و عراق تغییر نمی‌کند



ویلموتس در تماس با یک تیم باشگاهی پیگیر وضعیت بازیکن آسیب دیده تیم ملی شد

علوی درباره اینکه آیا مهدی طارمی که در بازی اخیر ریوآوه دچار آسیب دیدگی شد به بازی تیم ملی مقابل عراق می رسد یا خیر، گفت: کادر پزشکی تیم ملی با تلاش گسترده شرایط تمام بازیکنان را زیرنظر دارد. علیرضا شهاب(فیزیوتراپ تیم ملی) پرهان خانلری(پزشک تیم ملی) و کادرفنی تیم ملی در این زمینه تلاش زیادی انجام می دهند و تا جایی که من اطلاع دارم مارک ویلموتس پس از آسیب دیدگی یکی از بازیکنان لژیونر تیم ملی با تیم باشگاهی اش تماس گرفت و پیگیر وضعیت او شد.

باید شرایط داوری بازی ایران و عراق عادلانه باشد/ AFC تصمیم گیرنده نهایی درباره برگزاری بازی در بصره است/ حریف تدارکاتی تیم ملی تا پایان هفته مشخص می شود

وضعیت مهدی طارمی مورد بررسی دقیق قرار می گیرد

او ادامه داد: مهدی طارمی هم از این قاعده خارج نیست و بی شک وضعیت او هم مورد بررسی دقیق کادر پزشکی تیم ملی قرار می گیرد. جواب های مربوط به این بازیکن هم هرچه سریع تر از سوی باشگاهش در اختیار کادر پزشکی تیم ملی قرار خواهد گرفت. انشالله اگر لازم باشد اقدام های بعدی هم صورت می گیرد تا برای بازی با عراق مهدی طارمی را سرحال و آماده در اختیار داشته باشیم.



حریف تدارکاتی تیم ملی تا پایان هفته اطلاع رسانی می شود

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره احتمال برگزاری بازی دوستانه تیم ملی در فیفادی گفت: همانگونه که ریاست فدراسیون فوتبال اعلام کرد شرایط برای برگزاری بازی دوستانه فراهم است و فکر می کنم تا پایان هفته اطلاع رسانی قطعی درباره حریف تدارکاتی تیم ملی صورت می گیرد تا پس از بازی با عراق یک دیدار تدارکاتی انجام بدهیم.
 


با تیم ها و فدراسیون های زیادی برای برگزاری بازی تدارکاتی مذاکره کردیم

او افزود: با تیم ها و فدراسیون های زیادی برای برگزاری بازی تدارکاتی مذاکره کردیم. این مذاکرات هم پس از برگزاری قرعه کشی مقدماتی جام جهانی و مشخص شدن زمان خالی تیم ملی در تاریخ ۲۸ آبان آغاز شد اما با توجه به اینکه خیلی از تیم های جهان درگیر بازی هستند و خیلی از تیم ها هم نقدینگی زیادی طلب می کنند، برای برخی زمان ها هماهنگی لازم انجام نمی شد.

بیشتر بخوانید: هیئتی از فدراسیون فوتبال عازم بصره می‌شود



می خواستیم با برزیل در قطر یا دبی بازی کنیم

علوی درباره پیگیری های فدراسیون فوتبال برای برگزاری بازی تدارکاتی با برزیل اظهار داشت: تمام شرایط برای برگزاری این بازی در دبی یا قطر فراهم شده بود اما با توجه به اینکه کره جنوبی از لحاظ مالی شرایط بهتری دارد، برگزاری بازی تیم ملی کشورمان با برزیل منتفی شد. البته با تلاش های دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال و سازمان تیم های ملی همه شرایط برای عقد قرارداد بازی تدارکاتی تیم ملی نهایی شده است و تا پایان هفته اطلاع رسانی نهایی صورت می گیرد.

انتهای پیام/
 

آخرین اخبار از فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
حالا برزیل نشد لیبریا یا گوام یا هر تیمی که بتونیم ببریم که تو رده بندی فیفا اول آسیا باشیم خوبه
آخرین اخبار