مدیر امور بین الملل دانشگاه صنعتی شریف گفت: : دانشگاه صنعتی شریف در طراز ۲۰۰ تا ۲۵۰ جهانی در حوزه علوم کامپیوتر قرار گرفت.

۱۰ دانشکده مهندسی و علوم پایه شریف در جایگاه نخست کشوری/ کسب رتبه ۲۰۰ تا ۲۵۰ علوم کامپیوتر دنیا در شرایط تحریمعبدالرضا سیمچی مدیر امور بین الملل دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملکرد دانشگاه در حوزه کسب مقامات جهانی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ دانشگاه به صورت متمرکز در بخش‌های پژوهش، آموزش، ارتباط با صنایع و وجه بین المللی فعالیت مستمر داشته است.

او افزود: این فعالیت‌ها منجر به ارتقای کیفیت آموزشی و شاخص‌های پژوهشی در دانشگاه شد که همزمان با این پیشرفت شاهد ارتقای رتبه دانشگاه در رتبه بندی‌های مطرح چون کیو اس، تایمز و شانگ‌های بودیم.

سیمچی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کسب رتبه برتر گفت: رشد کیفی مقالات و برنامه‌ریزی‌های استراتژیک در حوزه آموزش در کنار افزایش فعالیت‌های بین المللی دانشگاه در سایه تحریم باعث شد با وجود شرایط حاکم منطقه‌ای دانشگاه صنعتی شریف در هر سه نظام رتبه بندی جایگاه خوبی در میان دانشگاه‌های جامع و فنی در کشور و منطقه کسب کند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: در رتبه بندی موضوعی تایمز که به تازگی جدیدترین نسخه آن در حوزه کلان مهندسی، فناوری و حوزه علوم کامپیوتر منتشر شد؛ دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب رتبه برتر شده است.

او ابراز کرد: دانشگاه صنعتی شریف در طراز ۲۰۰ تا ۲۵۰ جهانی در حوزه علوم کامپیوتر قرار گرفته است که تا کنون در میان دانشگاه‌های ایرانی سابقه نداشته است.

سیمچی تصریح کرد: دانشگاه شریف در حوزه کلان مهندسی و فناوری در طراز ۳۰۰ تا ۴۰۰ جهانی قرار دارد و در میان ۳۳ دانشگاه ایرانی دیگر در این رتبه بندی موضوعی، به صورت مشترک با ۵ دانشگاه دیگر در طراز سوم کشوری قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: ماجرای توسعه دانشگاه شریف و حواشی آن/ تاثیر دانشگاه بر قیمت محله‌های اطراف


مدیر امور بین الملل دانشگاه صنعتی شریف افزود: دانشگاه شریف پیش از این در رتبه بندی موضوعی ۲۰۱۹ کیو اس موفق به کسب رتبه ۳۰۸ جهانی در حوزه کلان مهندسی و فناوری شده بود و در ۱۰ حوزه مهندسی و علوم پایه رتبه اول کشوری را به دست آورده بود.

او با اشاره به برنامه‌های آینده دانشگاه ادامه داد: دانشگاه مانند گذشته به حفظ کیفیت آموزشی و پژوهشی در کنار ارتقا وجه بین الملل ادامه خواهد داد در حالی که شرایط تحریم تا حدی کار را دشوار کرده است، اما با توجه به راهکار‌های اقتصاد مقاومتی خواهیم توانست رتبه فعلی دانشگاه را حفظ کنیم و ارتقا دهیم.

سیمچی گفت: از نظر ما رتبه‌بندی‌های دانشگاهی تنها می‌تواند نمود بیرونی کیفیت باشد و نمود درون آن رضایت دانشجویان در حال تحصیل، موفقیت دانش آموختگان در داخل و خارج کشور و کمک به چرخه اقتصادی و بدنه کشور است.

مدیر امور بین الملل دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: هدف اصلی مسئولان و مدیران دانشگاه ایجاد فضای مناسب آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان و محققان آینده ساز کشور است و ارتقا رتبه دانشگاهی به تنهایی هدف اصلی محسوب نمی‌شود، اما با این حال دانشگاه در تلاش است تا رتبه فعلی را به مقدار واقعی آن نزدیک کند و بر همین منظور در دانشگاه برنامه‌های استراتژیکی در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: دانشجویان رشته علوم کامپیوتر سهم به سزایی در این رتبه بندی داشتند البته گروه‌های دیگر، چون اساتید، محققان و فارغ التحصیلان این رشته نیز دارای سهم برابر هستند.

سیمچی ادامه داد: از دیدگاه پژوهشی تولید مقالات کیفی و با ضریب تاثیر بالا می‌تواند تعیین کننده باشد، اما شاخص‌های دیگری مانند اعتبار آموزشی، ارتباط با صنعت و تعداد فارغ التحصیلان  نیز وجود دارند که هر کدام با وزنی خاص در امتیاز کل اثر دارند و تمامی این شاخص وابسته به فعالیت دانشجویان نیست و این نتیجه حاصل عملکرد چندین گروه است.

مدیر امور بین الملل دانشگاه صنعتی شریف ابراز کرد: امیدوام روزی برسد که کیفیت آموزشی و پژوهشی تمام دانشگاه‌های برتر ایرانی در جداول نظام‌های برتر رتبه بندی نمود بیرونی پیدا کند و شاهد ارتقاء کیفیت و رتبه دانشگاه‌های ایرانی در برترین نتیجه بندی‌های دانشگاه باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار