رئیس‌جمهور فرانسه در توئیتی مرگ سرکرده داعش را ضربه‌ای بزرگ به این گروه تروریستی دانست و اعلام کرد تلاش ائتلاف بین‌المللی برای شکست داعش ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، مرگ ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، را ضربه‌ای بزرگ به این گروه توصیف کرد.

او در پیامی توییتری نوشت: مرگ بغدادی ضربه‌ای سخت به داعش بود. اما این اتفاق چیزی جز عبور از یک مرحله نیست. برای شکست کامل این سازمان تروریستی، نبرد به همراه شرکایمان در ائتلاف بین‌المللی ادامه دارد. این اولویت ما در منطقه شامات است.

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، هم عملیاتی را که منجر به کشته شدن بغدادی، تبریک گفت، اما هشدار داد که این به معنای پایان داعش نیست. او در توئیتی اینگونه مرگ بغدادی را توصیف کرد: «بازنشستگی زودهنگام برای یک تروریست، اما نه برای سازمان او.»

وزیر دفاع فرانسه گفت این کشور با شرکای خود مبارزه با گروه تروریستی داعش را ادامه می‌دهند و با شرایط جدید منطقه سازگار می‌شوند.

ساعاتی پیش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در نشست خبری در کاخ سفید مرگ سرکرده اصلی تروریست‌های داعش را تایید کرد.

او با بیان اینکه شب گذشته آمریکا فرمانده بزرگترین شبکه تروریستی جهان را کشت، اعلام کرد که شخصا بر اجرای بخش‌هایی از این عملیات نظارت داشته است. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
ضربه نهايي
آخرین اخبار