مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: مدیران دستگاه‌های اجرای استان با هرگونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها برخورد قانونی به عمل آورند.

برخورد قانونی با ساخت و سازهای حریم رودخانه/ هر گونه سهل انگاری تعقیب قانونی دارد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  بالایی  با اشاره به بارش ۳۰ میلی متری روزهای اخیر و انتشار تصاویر آبگرفتگی و کندشدن تردد خودروها گفت: تصاویر حکایت از آن داشت نه تنها لایروبی بلکه اقدام های حداقلی در رفت و روب کانال ها انجام نشده لذا لازم است فرمانداران بعنوان روسای ستاد بحران شهرستان ها در شناسایی و رفع موانع مربوطه تلاش کنند.

 

او گفت: رفتار منفعلانه تعدادی از شهرداری ها در عدم لایروبی ، پاکسازی و رفت و روب مسیل ها و کانالهای آب سطحی دور از انتظار و موجب نارضایتی مردم است.

بالایی  رفتار منفعلانه و غیر قابل توجیه شهرداری ها را موجب تذکر جدی استاندار  دانست و گفت: استاندار کرمانشاه  در جلسه شورای توسعه و برتامه ریزی ضمن دستور ورود دفتر شهری و فرمانداران خواهان تسریع در روند پاکسازی آبراه ها و کانال های آبهای سطحی شد و  شهرداران متخلف که دراین مورد کم کاری و یا سهل انگاری کردند باید به هیات تخلفات شهرداریها معرفی شوند.

او با اشاره به ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران کشور یاداور شد: تمام دستگاه ها از جمله شهرداریها در چارچوب وظایف قانونی مسیولیت اجرای طرح کاهش خطر پذیری و پیشگیری از حوادث و سوانح دارند و هر گونه سهل انگاری تعقیب قانونی دارد  شهرداران با توجه به بارش های پیش رو و فصل بارندگی در رفع موانع عبور در آبراه ها کوشا و اقدام سریع بعمل آورند.

او ایراد خسارت های وارده به شهروندان در صورت قصور و یا تقصیر شهرداری را مستوجب جبران توسط قاصر دانست و خواهان ورود شوراهای اسلامی شهرها و نظارت آنان در حوزه اقدامات زمستاتی شهرداریها شد.

بالایی  گفت: تصاویر حکایت از آن داشت نه تنها لایروبی بلکه اقدامات حداقلی در رفت و روب کانال ها انجام نشده که خواهان ورود و بازدید فرمانداران بعنوان روسای ستاد بحران شهرستان ها در شناسایی و رفع موانع مربوطه شد .

بالایی با اشاره به شناسایی نقاط آسیب در سیل فروردین ماه جاری هر گونه خسارت مجدد در نقاط مذکور را غیر قابل توجیه دانست و از امور آب و شهرداریها خواست با هر گونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها برخورد قانونی بعمل آورند .

مدیر کل مدیریت بحران در بخش دیگری از مصاحبه خود به ورود مشترک سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل مدیریت بحران به هزینه کرد اعتبارات ابلاغی شهرداریها اشاره  کرد و گفت: هر گونه انحراف احتمالی را به مراجع قانونی گزارش خواهیم نمود.
 
او در پایان رمزموفقیت در مدیریت حوادث و بحران ها را مشارکت و مسیولیت پذیری شهروندان دانست و خواهان همکاری در عدم تردد ، عدم اسکان موقت و ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها به ویژه در فصل بارش شد و ابراز امیدواری کرد: با اقدام فوری شهرداریها ، نظارت شوراها و فرمانداران و نیز مشارکت جدی مردم زمستان کم خطری را به لطف پرودگار و همکاری همه دستگاه ها تجربه کنیم.

 

انتهای  پیام/ز

 

بارش ۳۰ میلی متری روزهای اخیر و انتشار تصاویر آبگرفتگی و کندشدن تردد خودروها

برچسب ها: بحران ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.