معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه حضور میدانی مدیریت استان و همراهی مردم را موجب کنترل بحران سیل دانست و تاکید کرد: اگر برخی اقدام‌های پیشگیرانه انجام نمی‌شد خسارت‌های بزرگی به استان وارد می‌شد.

اقدام های پیشگیرانه موجب کنترل بحران سیل شدبه گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدابراهیم الهی تبار  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه  روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی شورای پدافند غیرعامل استان در استانداری اظهار داشت: اقدام‌های صورت گرفته در پیشگیری و کنترل سیل فروردین ماه برخلاف آنچه که عده‌ای آن را بزرگ نمایی خواندند بسیاری از روستا‌ها و اماکن شهری را نجات داد.

او گفت: برداشته شدن پل فلزی در کرمانشاه یا انتقال کانکس‌ها از حاشیه رودخانه الوند جمعیتی را از مخاطره نجات داد و با حضور میدانی مدیریت استان و همراهی مردم، بحران سیل که می‌توانست خسارت‌های بزرگی به بار آورد کنترل شد.

وی اضافه کرد: از اقدام‌ها و حضور فعالانه و شبانه روزی آب منطقه‌ای استان در کنترل بحران سیل تقدیر می‌کنیم چرا که با اطلاعات بجا و درست بود که مدیریت استان توانست تصمیمات صحیحی در سیل اتخاذ کند.
او گفت: همچنین هلال احمر استان و مجموعه دستگاه‌ها کار تیمی بسیار خوبی را انجام دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه از دانشگاه علوم پزشکی خواست اطلاع رسانی هشداری را در مورد قارچ‌های سمی در تقویم سالانه بهورزان و بهداشت بگنجاند.

الهی تبار افزود: سال ۹۷، بیشتر اقدام‌ها در بخش درمان مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی بود و این ایراد را داشت که قبلا به مردم اطلاع رسانی نشد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های بهداشتی متولی سلامت مردم هستند و این هنر ماست که مردم را آگاه کنیم، گفت: در اطلاع رسانی برای این موارد می‌توان از ظرفیت مدارس، مساجد و دهیاری‌ها بهره گرفت.

این مقام مسئول در ادامه از هلال احمر استان خواست موضوع مکان یابی اضطراری را مورد توجه قرار دهد و افزود: در سیل فروردین ماه عملیات اسکان بخوبی صورت گرفت، اما لازم است که برای موارد گسترده‌تر پیش بینی‌ها صورت بگیرد.

وی گفت: همچنین تهیه نقشه خطرپذیری استان یا نقاط ریسک و برپایی مانور‌های مختلف نیز ضرورت دارد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه همچنین تاکید کرد در حوزه حفظ منابع آبی، لایروبی رودخانه‌ها و آبخوان داری می‌توان از ظرفیت‌های مردمی بهره برد.

انتهای  پیام/ز

 

دستگاه‌های بهداشتی متولی سلامت مردم هستند

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.