با افزایش تعداد تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا سهمیه کشورمان افزایش نخواهد یافت.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) روز گذشته جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به میزبانی دانانگ ویتنام و با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران برگزار شد.

براین اساس قرار شد با افزایش تعداد تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت‌های بانوان دوره جدیدی در این رقابت‌ها شکل بگیرد.

در دومین جلسه کمیته اجرایی AFC به ریاست سعود المهندی، رئیس کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا و غیب شیخ سلمان، رئیس این کنفدراسین چنین تصمیمی اتخاذ شد.


بیشتر بخوانید: ۴۰ تیمی شدن لیگ قهرمانان آسیا از سال ۲۰۲۱/ جام ملت‌های زنان آسیا ۱۲ تیمی شد


براین اساس تعداد تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از سال ۲۰۲۱ به ۴۰ تیم افزایش می‌خواهد یافت و در هر یک از مناطق شرق و غرب قاره، چهار تیم دیگر شرکت می‌کنند تا اعتبار این رقابت‌ها در سطح جهان بیشتر شود.

البته سهمیه ۶ کشور برتر حاضر در این مسابقات شامل ایران تغییری نمی‌کند و سهمیه ایران همان ۱+۳ می‌ماند.

همچنین از سال ۲۰۲۲ چهار تیم به تعداد تیم‌های حاضر در جام ملت‌های بانوان آسیا اضافه می‌شوند و تعداد تیم‌های شرکت کننده به ۱۲ تیم می‌رسد.

در حال حاضر ازبکستان، هند و چین تایپه برای میزبانی این رقابت‌ها پیشنهاد خود را به AFC ارائه کرده اند و با اضافه شدن چهار تیم دیگر فرصت بیشتری برای بازیکنان و تیم‌های بانوان آسیایی برای حضور در معتبرترین رقابت قاره کهن ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از لیگ قهرمانان آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار