مردم ولایی لرستان در غم رحلت جانگداز نبی اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت به سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، همزمان با فرارسیدن ۲۸ صفر مردم ولایی لرستان در غم رحلت جانگداز نبی اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت به سوگ نشستند.

مردم ولایتمدار و مومن لرستان که حدود ۲ ماه محرم و صفر را عزادار اهل بیت عصمت و طهارت بوده اند و برای مولای خود امام حسین (ع) اشک ماتم ریخته تند امروز یکشنبه نیز با حضور در مساجد و تکایا آیین‌های عزاداری ۲۸ صفر را اقامه کردند.

مردم این استان با برنامه‌های سینه زنی و حضور برخی هیات‌های زنجیرزنی در سطح معابر و خیابان‌ها ارادت خود را به پیامبر اسلام و امام حسن (ع) نشان دادند و آخرین روز‌های ماه صفر را نیز با راز و نیاز و عزاداری سپری می‌کنند.

در شب رحلت نبی مکرم اسلام مداحان اهل بیت (ع) نوحه‌سرایی کردند و سخنرانان مذهبی نیز ضمن بیان گوشه‌هایی از زندگانی پرنور پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، مردم را به الگو گرفتن از زندگی این بزرگواران توصیه کردند.

این آیین‌ها با حضور عاشقان اهل بیت (ع) در بقاع متبرکه، مساجد‌ها حسینیه و تکایا در حال برگزاری است و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشته و اشک ماتم می‌ریزند.

حضرت محمد (ص) در ۱۷ ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر (ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر ۲ از قبیله بزرگ قریش بودند؛ آن حضرت در سن ۴۰ سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت ۲۳ سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر (ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری و در سن ۶۳ سالگی از دنیا رفت.

امام حسن (ع) فرزند امام علی بن ابیطالب (ع) و حضرت فاطمه (س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان، سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود؛ ایشان در سن ۳۷ سالگی به مقام امامت رسید؛ آن حضرت در ۲۸ صفر سال ۵۰ هجری قمری و در ۴۷ سالگی به شهادت رسید.

انتهای پیام/ر

لرستان در سوگ نبی مکرم اسلام و کریم اهل بیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.